Samochody... nie na co dzień

Czy zwyczajny samochód może służyć do niezwyczajnych zadań? Postanowiliśmy przyjrzeć się nietypowym odmianom popularnych aut. Volkswagen Transporter w wersji turystycznej i Skoda Fabia, która przyspiesza do setki w mniej niż 4 sekundy to tylko niektóre z nich

Sport

Skoda Fabia S2000

Porsche GT3 Cup

Weźmy wspomnianą Skodę Fabię. To najpopularniejszy model na naszym rynku. W salonach dostępna jest w wersji hatchback i kombi. Gdy jednak zapytamy sprzedawcę o coś nieco bardziej ekstremalnego, spod lady wyciągnie folder z modelem S2000. I nie będzie to folder Hondy. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji wyśle nas do działu motorsportu Skody. Takie odmiany seryjnych samochodów w ofercie ma wielu innych producentów. Jeżeli dysponujecie większą gotówką, to zawsze warto o nie pytać. Można wybrać któryś z produktów Porsche. Tutaj największą popularnością cieszy się GT3 Cup.

 

Luksus

Wydaje się Wam, że Mercedes CL, BMW 7, czy nawet Bentley, który widujecie w salonach to szczyt luksusu? Są klienci, dla których nawet takie wyposażenie nie robi wrażenia. Ci żądają niekonwencjonalnych kolorów nadwozia, jedynego w swoim rodzaju wnętrza, czy oryginalnych felg. Nie ma problemu. Producenci mają specjalistów również dla takich nabywców.

W Mercedesie jest to designo, w BMW Individual. Tam zrobią dla Was wszystko, czego tylko zapragniecie. Ograniczyć Was może tylko wyobraźnia. Należy jednak pamiętać, że ceny tych modyfikacji bez problemu mogą przewyższyć koszt samego pojazdu. Kto by się jednak tym przejmował...

 

Bezpieczeństwo


Wyglądają jak seryjne auta. Wykonane są jednak w taki sposób, że mogą skutecznie chronić bezpieczeństwa pasażerów w dosłownym znaczeniu. Inaczej mówiąc materiały w podwoziu oraz użycie kuloodpornego szkła są w stanie wytrzymać ostrzał z karabinu, czy nawet zamach bombowy (opancerzenie balistyczne VR6/VR7). Takie auta najczęściej wykorzystują głowy państw i biznesmeni. Szczególnie w Rosji.

 

Land Rover Defender Single Cab Pick Up



Na drodze często spotykamy Land Rovera Defendera. Rzadko jest to jednak coś takiego. Oprócz popularnej 90-tki, czy 110-tki w wersji osobowej w ofercie jest mnóstwo innych wariantów. Mocna i na wskroś praktyczna wersja Single Cab Pick Up dostępna jest w rozstawie osi 90. To jednak rarytas na naszych drogach, ale warto o nie pytać w salonach. Mina sprzedawcy to parafrazując znane hasło reklamowe - rzecz bezcenna.

 

Kamper


Każdy z Was przynajmniej przez chwilę interesował się Kamperami. Jak to jest jechać czymś takim na wakacje? Czy jest tam wystarczająco dużo miejsca? Czy zastanawialiście się kiedyś, na jakich autach powstają takie samochody? Producenci aut wypoczynkowych korzystają najczęściej z zalet któregoś z bliźniaków Citroen Jumper, Peuegot Boxer, Fiat Ducato. Nierzadko jest to też większy Mercedes Sprinter oraz Iveco Daily. Najbardziej ekskluzywne odmiany korzystają jednak z prawdziwych ciężarówek. Man to jedno z najlepszych podwozi do tworzenia superluksusowego kanapowca.

Unimog



Można zaryzykować stwierdzenie, że jest to najpraktyczniejszy samochód na świecie. Obok "konwencjonalnych" wersji o niebanalnych zdolnościach terenowych znajdziecie również drezyny, pługi, kosiarki, wozy strażackie i dziesiątki innych. Ilość wersji trudno ogarnąc rozumem. Jedną z nich zajął się nawet Brabus.

 

Auto firmowe

Opel Corsa Van to tylko jeden z przykładów tego segmentu. Przez długi czas samochody tej klasy były wybierane najczęściej dla przedstawicieli handlowych. Firmy zaczęły się jednak bogacić, czego efektem były zakupy nieco większych i osobowych aut. To wydawało się bardzo rozsądne, ponieważ mieszczuchy słabo spisywały się na krajowych trasach. Seicento van, Corsa Van Panda Van nie powinny nikogo dziwić. Za granicą popularne sa także inne modele. Tam Toyota Rav4 w wersji 2-osobowej to normalka. Auto pozbawione tylnych foteli i korbek do otwierania szyb w tylnych drzwiach to koszt około połowy pełnowartościowej ravki.

Karawan


W zakładach pogrzebowych możemy zobaczyć ich bardzo różne adaptacje. Firm wykonujących zabudowy jest dużo więcej niż producentów. Nasze zakłady pogrzebowe polubiły Mercedesy i Volkswageny, ale popularne są także amerykańskie limuzyny.

Marek Sworowski                                                                       Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

 

0-100 km/h w 3,6 s - ZOBACZ WIĘCEJ
Samochody: Brabus - ogłoszenia

Więcej o: