Ford ruszył z "Gwarancją 12"

Za 89 zł rocznie możesz przedłużyć gwarancję swojego auta nawet do 10 lat. Jest jednak kilka warunków

Przede wszystkim - wiek i przebieg. Program skierowany jest do właścicieli samochodów nie starszych niż 10 lat (od pierwszej rejestracji) i z przebiegiem nie większym niż 200 000 km. Co ciekawe, auto nie musi być serwisowane w autoryzowanej stacji, kupione w kraju, ani nawet w ASO. Aby w takiej sytuacji przystąpić do programu, trzeba zgłosić się na przegląd kwalifikujący. Za 150 zł diagnosta w serwisie sprawdzi, czy nasz Ford kwalifikuje się do programu i co ewentualnie trzeba w nim wymienić. Po naprawie wystarczy już tylko przejść przegląd eksploatacyjny, by przez rok lub do następnego przeglądu mieć spokojną głowę.

Jak zapowiedział Ford, te same kryteria dotyczą aut świeżo po gwarancji, jak również tych 8- czy nawet 9-letnich. Nieważne także, czy auto zarejestrowane jest na osobę prywatną, czy na firmę.Z gwarancji nie mogą skorzystać jedynie amerykańskie modele Forda i te z silnikami o pojemności powyżej 3,5 litra. Jeśli zatem myślisz, by "Gwarancją 12" objąć swojego Mustanga V8 - zapomnij. Ale możesz zgłosić się z Transitem. To jedyny model dostawczy uwzględniony w ofercie.

Co obejmuje rozszerzona gwarancja Forda? Najważniejsze, a zarazem najdroższe podzespoły pojazdu, m.in. silnik z wybranymi elementami osprzętu, układ przeniesienia napędu oraz skrzynię biegów. Na liście nie znaleźliśmy jednak turbiny i perforacji nadwozia.

1. Silnik: wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy (włączając wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy), moduł PCM, moduł TCM, modulator ABS, alternator, rozrusznik, pompa podciśnieniowa, pompa wtryskowa, koło dwumasowe, sprężarka klimatyzacji, inne części silnika, które uległy uszkodzeniu w wyniku awarii jednego z powyższych elementów, z wyłączeniem sprzęgła, jeśli zostało przypalone.

2. Skrzynia biegów: wszystkie wewnętrzne części (włączając wałki wejściowe, pośrednie i wyjściowe, elementy synchronizatorów, przekładnię planetarną), mechanizm różnicowy, przetwornik momentu (z wyłączeniem połączeń), przekładnia główna, mechanizm kół zębatych (z wyłączeniem elementów ciernych i zużywających się), skrzynia pośrednia w napędzie 4x4.

3. Obudowy: uszkodzenie obudów jest także objęte programem gwarancyjnym tylko w przypadku, jeśli uszkodzenie wywołane zostało przez awarię części objętej Gwarancją 12.

4. Układ przeniesienia napędu: półosie napędowe, przeguby, piasty kół, przeguby homokinetyczne, wał napędowy i łożyska kół przednich, tylny i przedni most napędowy.

5. Płyny eksploatacyjne: płyny eksploatacyjne użyte w pojeździe niezbędne do przeprowadzenia naprawy objętej Gwarancją 12.

Program Forda to pomysł międzynarodowy. Polska to jednak pierwszy kraj, w którym został uruchomiony. Nie wiadomo, z jakim spotka się zainteresowaniem. Ford szacuje, że przystąpi do niego sporo ponad 5 proc. wszystkich jeżdżących u nas Fordów.

Grzegorz Lepak                                                                                   Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

Ford Iosis Max

Focus RS jeszcze mocniejszy - ZOBACZ TUTAJ

Samochodem po Europie - PORADNIK

Samochody: Ford Focus C-Max - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA