Boxster Spyder - lekkość bytu

Najnowsza odmiana małego Porsche to najmocniejszy wśród Boxsterów i najlżejszy wśród wszystkich obecnie produkowanych modeli Porsche

Patrząc na Spydera od razu widać, że mamy do czynienia z czymś więcej, niż tylko ze zwykłym seryjnym Porsche. Świadczą o tym m.in. dwa "grzbiety" podobne do tych z Carrery GT. Aby stać się "naj", Boxster musiał przejść na ostrą dietę. Rezultat jest całkiem imponujący, inżynierom udało się pozbyć 80 zbędnych kilogramów w stosunku do wersji S. Ale to był dopiero początek.

Modyfikacja była dogłębna i miała na celu stworzenie prawdziwej rakiety. Środek ciężkości został obniżony, zawieszenie zmieniono na jeszcze bardziej sportowe, a za tylnymi fotelami pojawił się silnik z Caymana S. Boxer o pojemności 3,4 l osiąga 320 KM, co oznacza 10 KM więcej mocy, niż ma Boxster S. Napęd na tylną oś wyposażoną w LSD (limited slip differential) jest przekazywany jest poprzez dwusprzęgłową skrzynię PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe). Efekty są niesamowite, auto potrafi przyspieszyć ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 4,8 s, czyli o 0,4 s szybciej, niż S-ka. Prędkość maksymalna ze zdjętym dachem została określona na 267 km/h.

Boxster Spyder nie jest pojazdem stworzonym z myślą o ochronie środowiska, jednak zużycie paliwa wynosi zaledwie 9,3 l/100km. Przy tak rewelacyjnych możliwościach auta jest to znakomity wynik.

Oficjalna premiera odbędzie się na początku grudnia podczas salonu samochodowego w Los Angeles. W salonach Spyder pojawi się na początku przyszłego roku. Ceny w Niemczech mają zaczynać się od 63 404 euro.

Marcin Lewandowski

Nowe modele Porsche - ZOBACZ TUTAJ

Zaplanuj swoją podróż z Moto.pl

Samochody: Porsche 924 - ogłoszenia

Więcej o: