Polacy wolą Mercedesy

Auta z gwiazdą na masce prowadzą w segmencie premium pod względem sprzedaży w Polsce. Do końca września klienci odebrali 3 563 egzemplarze osobowych Mercedesów

Wynik 3 563 samochodów osobowych daje Mercedesowi pozycję lidera sprzedaży samochodów segmentu premium w Polsce. Suma wydanych i zamówionych do końca września samochodów przekroczyła już poziom z końca roku 2008. Najpopularniejsza pozostaje klasa C, na którą zdecydowało się blisko 1000 chętnych. Kolejne popularne modele to klasa B (619 sztuk), GLK (258 sztuk) i klasa E (283 sztuki). Po polskich drogach jeżdżą także dwa nowe Mercedesy SLR McLaren 722 Roadster. Do końca września ponad 2 350 samochodów zostało zakupionych przez firmy, z czego niemal 900 w ramach flotowego programu Mercedes-Benz BusinessCars.

- Do tej pory nieco ponad 8% wszystkich naszych samochodów zostało sprzedanych z homologacją ciężarową. W przypadku największych modeli, takich jak GL, odsetek ten sięgał nawet 50%. Bardzo pozytywnie odbieramy duże zainteresowanie najmniejszym offroaderem - GLK. Jednak największym osiągnięciem jest to, że w czasach, kiedy w ogłoszeniach królują informacje o samochodach z kratką, Polacy kupili ponad 250 luksusowych modeli Mercedesa z nadwoziami typu coupe. To pokazuje potencjał naszego rynku. Oznacza też, że Polacy, którzy odnoszą sukcesy, chcą to podkreślać. Warto wspomnieć, że od września nasze samochody można już kupić we wszystkich województwach. Mamy największą i najlepszą sieć dealerską w segmencie Premium w Polsce - mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.

Dla porównania, od stycznia do sierpnia sprzedano w Polsce 3128 aut Mercedesa, 2914 BMW i 2485 Audi. 

Marcin Sobolewski, źródło: Mercedes-Benz/Samar

Mercedes SLR Stirling Moss - wideo


Prawdziwy rodzynek od AMG - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Mercedes 190 - ogłoszenia

Więcej o: