Dzięki inżynierom Porsche moc silnika wzrosła o około 8% i wynosi obecnie 385 KM. Wyposażona w sześciocylindrowego boxera Carrera S mogła też wreszcie przekroczyć barierę 300 km/h (maksymalna prędkość to 320 km/h). Mimo lepszych osiągów, silnik o pojemności 3,8l wykazuje jednocześnie mniejszy o około 13 % apetyt na paliwo, emitując przy tym o 15 % mniej CO2. Według producenta, średnie zużycie paliwa w modelu 911 Carrera S Coupe wynosi teraz 10,2l/100 km.
Silnik Porsche, z całkiem sporą przewagą wygrał z dwoma, zajmującymi kolejne pozycje, silnikami BMW. Drugie miejsce przypadło bowiem trzylitrowemu turbodieselowi, znanemu chociażby z modeli 330d, 730d, X3 czy X5. Trzecie - turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu o pojemności 4,4l, który spotkać można w modelach 750i oraz X6.
W całym plebiscycie w dziesięciu na jedenaście kategorii wygrały silniki niemieckie. Zwycięzców możecie poznać tutaj .
Bartosz Sińczuk
Mniejszy brat Boxtera - ZOBACZ TUTAJ