Pekin nie pozwoli kupić Hummera

Przejęcie Hummera przez chińską firmę Tenzhong zapowiadało się jako szybka i bezbolesna operacja. Jednak wiele wskazuje na to, że Pekin nie zgodzi się na przeprowadzenie transakcji

Jako jedną z głównych przeszkód w jej zawarciu ma być brak doświadczenia Tenzhong w produkcji samochodów osobowych. Do tej pory firma zajmowała się budową aut specjalnego przeznaczenia oraz ciężkich maszyn budowlanych. Eksperci chińskiego rynku motoryzacyjnego podkreślają także, że władze w Pekinie niechętnie patrzą na kolejnego gracza na - i tak mocno już nasyconym - rynku, liczącym obecnie ponad 100 producentów aut.

Nieco inny powód blokowania przejęcia amerykańskiej marki podało w piątek chińskie publiczne radio. Według niego władze nie zgadzają się na przeprowadzenie operacji, ponieważ Hummery są zbyt paliwożerne i nie spełniają norm ekologicznych. Taką opinię w swoim raporcie miała wydać Narodowa Komisja Rozwoju i Reform, będąca jednym z chińskich regulatorów rynku. Produkcję Hummerów byłoby zatem ciężko pogodzić z ambitnym planem uczynienia z Chin największego globalnego producenta oszczędnych aut.

Firma nie składa jeszcze broni i prowadzi rozmowy zarówno z władzami w Pekinie,  jak i przedstawicielami General Motors. Koszt ewentualnej transakcji szacowany jest na około 500 milionów dolarów i jak zapowiada Tengzhong, mogłaby ona zostać zakończona już w trzecim kwartale bieżącego roku. 

Bartosz Sińczuk

Hummer, Jaguar i mandaty - ZOBACZ TUTAJ

Skąd się biorą Hummery? - WIDEO

Samochody: Hummer - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA