XJ13 jest własnością Jaguar Daimler Heritage Trust (JDHT), na co dzień stoi w muzeum w Coventry. Wyjazd do Bradford był jego pierwszym przejazdem po brytyjskich drogach. Za kierownicą usiadł wyśmienity kierowca testowy, Norman Dewis. Ten sam, który rozbił to samo auto w roku 1971...
Cena i wyjątkowość Jaguara XJ13 biorą się z tego, że to jedyny taki samochód na świecie. Powstał jako prototyp i nim pozostał. Centralnie umieszczony silnik V12 miał pomóc mu w zwyciężaniu w Le Mans . Samochód budowano wiele lat, projekt ciągle musiał być zmieniany ze względu na przepisy dopuszczające auta do tego słynnego wyścigu.
Norman Dewis usiadł za kierownicą XJ13 trzydzieści siedem lat temu i od razu pobił rekord okrążenia testowego toru Mira, dochodząc do prędkości 259 km/h . Kilka chwil później pękła mu opona i rozbił samochód przy prędkości 225 km/h . Cudem wyszedł z tego bez szwanku a auto odbudowano. Służy jednak tylko jako muzealny eksponat. Oryginalny silnik został zniszczony, zapasowy pozwala jeździć nim jedynie z małymi prędkościami.
Konrad Bagiński