BMW będzie jeździć na tych samych podzespołach co Fiat?!

Gdy całkiem niedawno koncern Fiat prezentował dumnie Alfę Romeo MiTo ogłaszano, że ma to być główny konkurent dla Mini. Teraz okazuje się, że oba auta będą dzielić te same podzespoły. BMW i Fiat podpisały w tej sprawie memorandum.

Na razie mówi się jedynie o rozpatrywaniu możliwości współpracy. Jednym z punktów umowy jest wsparcie przez BMW sprzedaży Alfa Romeo na amerykańskim rynku. Mają się tym zająć sprzedawcy Mini.

Poza tym chodzi oczywiście o cięcie kosztów. Nie ma co się oszukiwać - Fiat nie jest żadnym konkurentem dla BMW, więc takie porozumienie jest jak najbardziej zrozumiałe. Obie strony zyskają. Alfa wejdzie do USA, produkcja Mini będzie tańsza, a Fiat będzie mógł się pochwalić współpracą z jedną z najlepszych marek świata. Jeden z serwisów motoryzacyjnych wspomina też, że części powstałe przy współpracy dwóch koncernów mają trafić do modelu Grande Punto. Możliwe także, że dwie marki zaprojektują wspólnie nowe silniki. Szczegóły współpracy mają być znane do końca roku - jeśli wszystko dobre pójdzie, właśnie wtedy BMW i Fiat podpiszą konkretną umowę.

Prawa rynku są nieubłagane. BMW wie, że produkując duże, luksusowe samochody, które palą hektolitry paliwa, będzie miało coraz mniejsze szanse na osiąganie finansowych celów. Natomiast Fiat to marka, która zna się na małych jednostkach napędowych naprawdę nieźle. Połączenie tych dwóch doświadczeń może zaowocować bardzo dobrymi rezultatami dla obydwu koncernów. Tylko czy BMW z małym silnikiem to jeszcze BMW?

 

jk

Więcej o:
Komentarze (7)
BMW będzie jeździć na tych samych podzespołach co Fiat?!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    pie...cie barany głupie !!!!!! Fiat ma najwieksze osiagnięcia w motoryzacji.Gdyby nie on jezdzil byście na zwykłych dieslach !!!!!!!!

  • Gość: Gość

    0

    jak nie wiadomo o co lotto, to chodzi o mamone...
    już jakiś czas temu mówione było o powrocie alfy do usa i fiat ma w tym biznes.
    a bmw?? myślę ze oni akurat wiedzą co robią. nie znamy szczegółów umowy...

  • Gość: Gość

    0

    !!!!!!!!!!"BMW wie, że produkując duże, luksusowe samochody, które palą hektolitry paliwa, będzie miało coraz mniejsze szanse na osiąganie finansowych celów."!!!!!!!!!!
    Tak się składa, że nowe BMW palą mniej niż Fiaty.

    Np. Diesle:
    BMW seria 1, 118d (2.0 pojemność), 143KM, spalanie 5,4 / 4,0 / 4,5, co2: 119g/km
    Fiat Grande Punto: 1.9 Multijet 130KM, spalanie 7,8 / 4,7 / 5,8, co2: 149g/km

    Konkluzja: mocniejsze BMW nie dość że mniej pali przy większej mocy, to jeszcze jest zdrowsze dla środowiska.
    Więc po co BMW jest Fiat? Bo argumenty autora przestają być rzeczowe :|

  • Gość: Gość

    0

    Ludzie co wy bredzicie i chcecie od fiata
    Kto w F1 przoduje? Ferrari które należy do Fiata
    Co teraz jest w każdym dieslu ? Common Rail - kto to wymyślił ? no kto? - FIAT!!!
    Mówienie o, że to koniec BMW to duża przesada

  • Gość: Gość

    0

    diesel w porsche to to jest smiech :D a co do mini to te same silniki są motowane w żabowozach. tylko nie pamiętam czy peżo czy w reno...
    heheh
    śmiech hehe
    i jak tu nie kochaś starej dobrej motoryzacji...

  • Gość: Gość

    0

    świat się kończy...

  • Gość: Gość

    0

    Och nie, jak w BMW będą te same silniki co w Fiacie lub na odwrót o koniec tej marki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX