Książę Karol jeździ na wino

Jak wiadomo, Unia Europejska określa limity produkcji na produkty żywnościowe. Także produkcja wina podlega ograniczeniom i jego nadmiar należy zniszczyć lub użyć w innym celu. Książę Karol doskonale wie jak to wykorzystać.

Wielka Brytania jest krajem, w którym zarówno rząd jak i obywatele mają bzika na punkcie ekologicznych rozwiązań w samochodach. Auta emitujące zbyt duże ilości CO2 są obłożone wysokimi podatkami a centrum Londynu dostępne jest za darmo tylko dla aut, które wypuszczają do atmosfery mniej niż 120g CO2 na każdy przejechany kilometr. Właściciele największych "trucicieli" muszą płacić dziennie aż 25 funtów za wjazd do centrum. Posiadanie "zielonych" samochodów, oprócz tego, że jest modne, po prostu się opłaca.

Dla Księcia Karola ten drugi aspekt nie jest istotny. Natomiast aby pokazać, że także on dba o środowisko i jest blisko ludu, następca tronu postanowił dostosować swojego Astona DB6 do etanolu. Paliwo to zwykle uzyskuje się w procesie fermentacji niektórych roślin. Okazuje się jednak, że dostawca etanolu dla dworu królewskiego uzyskuje go w wyniku destylacji białego wina z hrabstwa Wiltshire. Książę Karol jeździ więc teraz bardzo eleganckim samochodem na jak najbardziej odpowiednim dla niego paliwie.

 

jk

źródło: jalopnik.com

Zobacz także:

Rośnij rzepaku i ty buraku?

Więcej o:
Komentarze (14)
Książę Karol jeździ na wino
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Gdyby tak wszyscy bogaci tego swiata przestali uzywac benzyny do swoich samochodow, jachtow i samolotow, to moze dla nas maluczkich troche mniejsze koszta by byly...a tak, oni maja w dupie ze cena paliwa idze w gore, a my musimy cierpiec na marnych pensjach gdzie odczuwa sie kazda zlotowke..

  • Gość: Gość

    0

    Szansa dla Polski: rozwinąć produkcję tanich samochodów na tanie wina.

  • Gość: Gość

    0

    Rzeczywiście prasa pisała o zatruciach środowiska spowodowanych przez zakłady przetwarzające nikiel dla potrzeb akumulatorów - myśliciel pewnie własnie te artykuły przywołał.
    Ekologia powinna mieć logiczne podstawy. Za te "czyste" paliwa już płacimy w wyższych cenach żywności i prądu, a płacić będziemy jeszcze więcej. To jest taki przysłowiowy kij o dwóch końcach. A właściwie ropa i węgiel to też paliwa ekologiczne - powstały przecież z substancji organicznych. Ktoś zaprzeczy?

  • Gość: Gość

    0

    @mysliciel
    "Wyprodukowanie i eksploatacja akumulatorow do tego samochodu /akumulatory trzeba wymieniac/ zatruwa srodowisko bardziej niz full-size SUV z osmiocylindrowym silnikiem."
    - daj mi linka do tych wyliczen to ci uwierze.
    - pomijajac CO2, zwroc uwage ze ethanol spala sie o wiele czysciej niz benzyna i ma to spore znaczenie w duzym miescie.
    - prosze bardzo jezdzij full size SUV V8 i plac za benzyne z wlasnej kieszeni skoro juz musisz komus cos udowodnic. najlepiej wez hammera
    - samochod na spirytus nie ma baterii, ma tylko silnik spalinowy na troche inne paliwo
    - notka jest o rodzinie krolewskiej w UK, czego oczekujesz ze bedzie jezdzil na ethanolu z zepsutych ziemniakow??? ;))

  • Gość: Gość

    0

    @mysliciel
    "Wyprodukowanie i eksploatacja akumulatorow do tego samochodu /akumulatory trzeba wymieniac/ zatruwa srodowisko bardziej niz full-size SUV z osmiocylindrowym silnikiem."
    - daj mi linka do tych wyliczen to ci uwierze.
    - pomijajac CO2, zwroc uwage ze ethanol spala sie o wiele czysciej niz benzyna i ma to spore znaczenie w duzym miescie.
    - prosze bardzo jezdzij full size SUV V8 i plac za benzyne z wlasnej kieszeni skoro juz musisz komus cos udowodnic. najlepiej wez hammera
    - samochod na spirytus nie ma baterii, ma tylko silnik spalinowy na troche inne paliwo
    - notka jest o rodzinie krolewskiej w UK, czego oczekujesz ze bedzie jezdzil na ethanolu z zepsutych ziemniakow??? ;))

  • Gość: Gość

    0

    Co do produkcji etanolu mozna i zuzycia energi mozna dyskutowac.Natomiast jesli o porównanie do "full-size" SUVa to male nieporozumienie. SUV to takie przedluzenie pewnego czlonka meskiego z wielkim zuzyciem paliwa o to tego niebezpieczny w ruchu drogowym. Tu man na mysli ewntualna kolizje z pieszym i "normalym" samochodem osobowym.

  • Gość: Gość

    0

    Mylicielu, myslales ale nie do konca. W Priusce nie trzeba wymieniac akumulatorow. Poza tym w opracowaniu jest III generacja gdzie spodziewany jest dalszy spadek zuzycia paliwa...

  • Gość: Gość

    0

    Kiedy wreszcie w Wielkiej Brytanii zniesiona zostanie monarchia!

  • Gość: Gość

    0

    Jedna taka mowila: "Jak nie maja chleba, niech jedza ciastka!" Ta sama arogancja.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX