TriRod F3 Adrenaline

TriRod F3 Adrenaline to trike, którego zadaniem jest zrewolucjonizować segment tych pojazdów. Jest pierwszym fabrycznym trójkołowcem, w którym główny nacisk położono na osiągi a nie stylistykę.
Trike to połączenie samochodu i motocykla jednak z zachowaniem charakteru tego drugiego. Istnieje wiele koncepcji budowy trójkołowców, najbardziej popularna w Polsce to konstrukcja w której jako napędu używa się silnika samochodowego. Rodzime trajki napędzane są najczęściej z racji dostępności i chłodzenia powietrzem silnikami z VW Garbusa lub fiata 126p. Odmienna koncepcja zakłada używanie silnika motocyklowego, budowa sprowadza się wtedy do zaadoptowania przeniesienia napędu na tylną oś. Istnieją także bardziej wyrafinowane odmiany jak choćby odwrotny trike tzw. 2-1 z dwoma kołami z przodu i jednym z tyłu. Takie rozwiązanie konstrukcyjne nie tylko zapewnia o wiele większą stabilność i bezpieczeństwo ale pozwala na o wiele szybsze pokonywanie zakrętów.

W Stanach Zjednoczonych trójkołowce przeżywają swoisty boom, powstaje coraz więcej firm, które specjalizują się w budowie tych pojazdów. TriRod Motorcycles to jeden z poważniejszych przedstawicieli tej branży, który pod koniec 2007 roku zaprezentował swój pierwszy model - F3 Adrenaline. Jest to przedstawiciel coraz popularniejszej na zachodzie grupy trike 2-1.

Zbudowany w większości z aluminium i włókna węglowego wyposażony w sportowe amortyzatory Penske i niskoprofilowe opony Pirelli F3 Adrenaline jest trójkołowcem o sportowym charakterze, który ma dostarczyć kierowcy sporą dawkę emocji.

W celu zapewnienia jak najlepszych właściwości trakcyjnych, TriRod wyposażono w przednie zawieszenie rodem z Formuły 1. Rozstawienie kół i rozłożenie wagi pojazdu pozwala na pokonywanie zakrętów z bardzo dużą prędkością i przeciążeniem przekraczającym 1 G.

Podwozie zaprojektowano tak, że kierowca znajduje się bardzo nisko z tyłu trójkołowca, siedzenie osadzone jest na wysokości 495 mm. Takie konstrukcja zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo prowadzącemu trójkołowca. Usytuowanie kierowcy blisko powierzchni jezdni dodatkowo podnosi wrażenia z jazdy.



Jednostka napędowa to potężny V-twin o pojemności 1966 cm3 osiągający moc 120 KM, chłodzony powietrzem, zintegrowany z 6 biegową skrzynią JIMS. Silnik dysponuje wysokim momentem przy bardzo niskich obrotach i pozwala na wykonywanie różnych ewolucji trójkołowcem. Napęd przenoszony jest za pomocą dwóch pasów napędowych.

Funkcje zbiornika oleju pełni rama. Opcjonalnie F3 wyposażony będzie w elektryczny bieg wsteczny, którego zadaniem będzie ułatwić manewrowanie pojazdem.

Pierwsze TriRody trafią do właścicieli w drugim kwartale obecnego roku. Planowana jest także turystyczna wersja F3, której prototyp nosi nazwę X-Plor.

Dane techniczne

Silnik:czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: dwucylindrowy, widlasty V 45
Rozrząd:OHV, dwa zawory na cylinder
Pojemność skokowa:1966 cm3
Moc:120 KM
Rozruch:elektryczny
Skrzynia biegów:manualna, 6-biegowa JIMS
Hamulce przednie:tarczowe 13'', zacisk 4-tłokowy
Hamulec tylny: tarczowy 10'', zacisk 2-tłokowy
Opony przód:235/40-18, Pirelli P Zero Nero
Opony tył:325/25-20, Pirelli P Zero Nero
Waga:340 kg
Zbiornik paliwa:17 l.
Cena: 55 000 USD
Więcej o:
Komentarze (1)
TriRod F3 Adrenaline
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    helmuty chcą zaimponować czymś co im nie wychodzi. głupki zachowują sie jakby nie wiedzieli że trike od ponad 60lat jezdzi i ma sie dobrze. Ich wynalazek ze zmienionym rozłożeniem kół jest generalnie dla niedopieszczonych właścicieli małych ptaszków. Panowie trajka jak wyglada każdy wie i nie trzeba wywalać 23tys EURO za jakieś niemieckie plastikowe badziewie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX