4007 dopiero w marcu 2008

W marcu przyszłego roku rozpocznie się na polskim rynku sprzedaż modelu Peugeot 4007, który jako pierwsze auto terenowe w historii francuskiej marki produkowany jest w japońskich zakładach Mitsubishi Motors.

Produkcja pierwszego SUV-a Peugeota odbywa się razem ze znanym już dobrze naszym klientom Citroenem C-Crosser oraz Outlanderem nowej generacji. Ciekawe, która z francuskich terenówek zyska większe uznanie konsumentów?

Według najnowszych danych dotyczących rodzimego rynku francuskiego, model Peugeot 4007 znalazł od początku roku 1 209 klientów, natomiast Citroen C-Crosser 878. Uwzględniając tylko wyniki sprzedaży za październik, reprezentant marki z lwem na masce również okazał się lepszy od swojego "brata" dzięki uznaniu 303 konsumentów (Citroen C-Crosser: 224).

Odwrotna sytuacja kształtuje się natomiast na rynku niemieckim, gdzie preferencje klientów idą raczej w stronę modelu marki Citroen, który został zarejestrowany w liczbie 621 egzemplarzy (97 sztuk w listopadzie). Nieco gorzej radzi sobie Peugeot 4007 (wynik skumulowany 557 aut, a w listopadzie 107).

Łącznie dla całego rynku europejskiego na zakup Peugeot 4007 zdecydowało się 2 120 klientów, natomiast produkt firmowany siostrzaną marką Citroen wybrało 2 150 osób.

4007 to samochód sportowo-użytkowy z segmentu Sport Utility Vehicle (SUV), łączący w sobie zwiększony prześwit znany z samochodów z napędem 4x4 oraz dynamikę i wygląd charakterystyczne dla samochodów osobowych. Peugeot 4007 z oznaczeniem za pomocą "podwójnego zero" znanym z 1007-ki, sygnalizuje odejście od konwencjonalnych samochodów osobowych i jest sposobem na zapewnienie jednolitego nazewnictwa przy coraz szerszej gamie modeli. Podobnie jak w przypadku innych modeli "7" wyraża generację (tak jak 1007, 107, 207, 307, 407, 607 oraz 807), a "4" jego pozycję w gamie modelowej Marki (klasa średnia samochodów typu SUV).

4007 odzwierciedla ciągłe dążenie Peugeot do ochrony środowiska. Samochód wyposażono w silnik 2.2l HDi, 156 KM (115kW) z filtrem cząstek stałych FAP. Oprócz potężnego zapasu mocy, jednostka napędowa posiada imponujący moment obrotowy 380 Nm, dzięki czemu jest elastyczna i przyjemna w prowadzeniu. Dodatkowo zbiornik paliwa w tym dieslu można wypełnić w 1/3 bio-paliwami. Jednostka napędowa, która emituje 200g CO2/km, sprawia, że 4007 jest jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów w swojej kategorii ze względu na niskie zużycia paliwa oraz małą emisję zanieczyszczeń. Peugeot zastosował manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, co pozwala użytkownikom w pełni wykorzystać możliwości silnika. Inne jednostki napędowe zostaną wprowadzone do oferty w późniejszym terminie. Napęd 4x4 w modelu 4007 zwiększa bezpieczeństwo, zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych. Ze względu na masę auta zastosowano wentylowane tarcze hamulcowe przy wszystkich czterech kołach oraz przednie zaciski z podwójnymi tłoczkami.

Ceny i specyfikacje Peugeot 4007 na polskim rynku zostaną podane w późniejszym terminie. Dla porównania, cena cennikowa wersji dla podstawowej Mitsubishi Outlander wynosi 109 990 PLN, natomiast w przypadku Citroena C-Crosser jest to 139 900 PLN.

Więcej o:
Copyright © Agora SA