Wznowienie produkcji w FSO coraz bliżej

Na ubiegłotygodniowym posiedzeniu Sejmowej Komisji Gospodarki Minister Gospodarki i Minister Finansów przedstawili informację o możliwości pozyskania inwestora dla Fabryki Samochodów Osobowych. Pojawiające się od dłuższego czasu plotki na ten temat zostały tym samym potwierdzone. Jest nadzieja dla warszawskiej fabryki

Polskie prototypy z okresu PRL

Niewymieniony z nazwy inwestor oczekuje jednak wsparcia finansowego w postaci m.in. redukcji podatków i włączenia części terenów FSO do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Produkcja w warszawskich zakładach zakończyła się w lutym 2011 roku. Od tej pory niewielki zespół pracowników fabryki wykonuje prace konserwujące znajdujących się tam maszyn. Wznowienie produkcji na Żeraniu oznaczałoby utworzenie od 3 do 7 tys. nowych miejsc pracy (źródła podają rozbieżne informacje w tej kwestii). Polska konkuruje o inwestora z Węgrami.

RMF FM nieoficjalnie dowiedziało się, że wspomnianym inwestorem jest kanadyjska Magna, która - jak donosi radio - złożyła już nawet konkretną propozycję kupna FSO ukraińskiemu właścicielowi. Bezpośrednie wsparcie finansowe dla Kanadyjczyków miałoby wynieść około 200 mln zł. W zamian za to Magna zainwestuje w Żerań w dwóch etapach aż miliard zł. Początkowo z taśm warszawskiej fabryki zjeżdżałoby 60 tys. samochodów. Docelowo liczba ta ma wzrosnąć aż do 200 tys.

Magna to ogromny podwykonawca samochodów i części. Realizuje zamówienia m.in. dla Peugeota, BMW, Mercedesa i Aston Martina. Na razie nie wiadomo, co mogłoby być produkowane w fabryce. Pojawiające się pogłoski o ulokowaniu na Żeraniu produkcji Nissana Micry nie zostały potwierdzone.

Piotr Kozłowski, źródło: RMF FM

ZOBACZ TAKŻE:

FSO - 60 lat minęło

Polacy projektowali najpiękniejsze samochody świata. Jakie?

Samochody - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.