Dlaczego prezes Hyundaia chce, żeby Euro 2012 wygrali Niemcy?

75 proc. konsumentów w Europie nie rozpoznaje marki Hyundai. Sytuację tę ma zmienić zbliżające się Euro 2012, którego koreańska marka jest jednym z głównych sponsorów. Okazuje się, że prezes jej europejskiego oddziału chciałby, żeby mistrzostwa wygrali Niemcy. Dlaczego?

Imprezy sportowe przyciągają na stadiony i przed telewizory rzesze kibiców. Reklamy emitowane przy okazji tego typu wydarzeń są drogie, bo trafiają do ogromnego grona odbiorców. Hyundai jest jednym z głównych sponsorów Euro 2012. Nie zdradza, jak dużą kwotę zainwestował w reklamę podczas mistrzostw, ale liczy, że koszty szybko się zwrócą. Co dokładniej chce osiągnąć Hyundai?

Allan Rushforth prezes Hyundai Motor Europe w wywiadzie udzielonym "Rzeczpospolitej" odpowiedział na to pytanie: Po pierwsze, żeby dotarło do świadomości jak największej liczby konsumentów, że istnieje taka marka jak Hyundai. Futbol to bardzo medialny sport, a sponsorzy są szczególnie widoczni dzięki telewizji. Liczę więc, że w ten sposób dotrzemy do milionów telewidzów. Robiliśmy badania, że zainteresowanie naszą marką rośnie lawinowo zwłaszcza w tych krajach, których drużyny wygrywają. W Pucharze Świata liczą się przede wszystkim Niemcy, Hiszpania, Włochy. W Madrycie podczas rozgrywek w strefie kibica zgromadziło się ponad milion osób. W Niemczech, które mają wspaniałą historię w rozgrywkach piłkarskich, zainteresowanie tym, co dzieje się wokół turnieju, także rośnie. We Francji czy w Wielkiej Brytanii takiego zainteresowania nie ma, bo z ostatnich mistrzostw Europy drużyny tych krajów odpadły bardzo szybko.
Hyundai i30
Nowy Hyundai i30 - test | Pierwsza jazda

Zainteresowanie imprezą rośnie wraz z sukcesami poszczególnych reprezentacji. Niemcy są największym rynkiem w Europie, dlatego - z biznesowego punktu widzenia - Allan Rushforth kibicuje Niemcom. Liczy, że wysoka lokata reprezentacji naszych sąsiadów przyciągnie przed telewizory jeszcze większą liczbę kibiców, którzy przed meczem zobaczą reklamę jednego z głównych sponsorów Euro 2012 - Hyundaia.

Prezes zapytany o to, czy nie kibicuje Polsce, odpowiedział: "Polska jest dla nas, oczywiście, bardzo ważna".

Piotr Kozłowski, źródło: Rzeczpospolita (wywiad Danuty Walewskiej)

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai Elantra Coupe oficjalnie

Hyundai i20 po faceliftingu

Hyundai - ogłoszenia

Więcej o: