Verva Racing Team z nowym kierowcą

Polski Team przygotowuje się do trzeciego sezonu Porsche Supercup. Nowego kierowcę wybrano w jedynym w swoim rodzaju otwartym naborze zorganizowanym przez właściciela teamu - PKN Orlen. Kto pojedzie obok Kuby Giermaziaka?

Kuba Giermaziak na pudle!

Najlepszy spośród dwudziestu chętnych okazał się okazał się Patryk Szczerbiński. To młody, 18 letni triumfator Autosport YoungGuns z 2010 roku i drugi wicemistrz Formuły BMW z 10 miejscami na podium w sezonie 2011.

Zależy nam na zwycięstwach VERVA Racing Team w serii Porsche Supercup. Poszukiwaliśmy zawodnika, który pójdzie w ślady Kuby i zagwarantuje nam sukces sportowy. Dlatego ogłosiliśmy otwarty proces rekrutacji, który wyłonił najbardziej obiecujących polskich kierowców. Wybór był trudny, ale wierzę, że wybraliśmy najlepszego. Patryk, choć najmłodszy z finalistów, zaskoczył wszystkich umiejętnościami i dojrzałością. Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy go na podium - powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN S.A.

Dla Szczerbińskiego to duża szansa na zaprezentowanie się międzynarodowej publiczności. Pierwszy start już pod koniec kwietnia na torze Sakhir w Królestwie Bahrajnu.

Kuba Giermaziak, numer jeden w teamie przyznaje, że w tym roku powalczy o mistrzostwo.

W tym roku naszym celem jest zwycięstwo w Porsche Supercup. Ubiegły rok pokazał, że mamy ku temu możliwości. Wierzę, że dzięki Patrykowi w zespół wstąpi „nowy duch”, który w połączeniu z wiedzą i umiejętnościami teamu pozwoli na osiągnięcie naszego celu - powiedział Giermaziak.

O wyjątkowości projektu Porsche Supercup można pisać wiele. Można też powiedzieć krótko - czegoś takiego jeszcze w Polsce nie było. Właściciel zdecydował się ogłosić otwarty nabór na kierowcę. Zgłosić mógł się każdy z polskim obywatelstwem, w wieku 17-26 lat, posiadający wyścigową licencję i doświadczenie w międzynarodowych seriach wyścigowych.

W sumie wpłynęło dwadzieścia zgłoszeń, z których rada ekspertów wyłoniła finałową trójkę Mateusza Lisowskiego, Michała Słomiana i Patryka Szczerbińskiego. Tylko ci kierowcy zostali zaproszeni na jazdy testowe na tor EuroSpeedway Lausitz. Każdy otrzymał do jazdy ten sam samochód, identyczne warunki jazdy i tyle samo okrążeń do przejechania.

Oceniano nie tylko czas przejazdu, ale przede wszystkim postępy, szybkość uczenia się i korygowania błędów oraz współpracę z zespołem i inżynierami - wyjaśnił Timo Rumpfkeil szef zespołu i przewodniczący rady ekspertów

Dzięki startom Verva Racing Team w Porsche Supercup spełniają się nie tylko marzenia młodych, utalentowanych kierowców. Dzięki temu możemy pokazać na międzynarodowej arenie, że Polska w sporcie samochodowym to nie tylko Robert Kubica. Trzymamy kciuki za chłopaków w sezonie 2012.

Kuba Giermiaziak

21 lat. Zaczął się ścigać już w wieku 9 lat w Kartingowych Mistrzostwach Polski. Zajął nawet drugie miejsce w Finale Światowym ROK Cup na torze w Lonato uznawanym za Kartingowe Mistrzostwa Świata. W 2007 zadebiutował w Formule Renault 2000 (NEC). Później doszły starty w prestiżowej serii Formuły Renault. Dwa lata później Kuba przesiadł się do serii aut turystycznych. W ADAC GT Masters ścigał się za kółkiem Audi R8 LMS. Od połowy roku 2009 wsiadł do kokpitu Formuły Renault 2.0 i wywalczył 9 miejsce w generalce. 2010 to dalsze starty w ADAC GT Masters. Ukończył sezon na 8 miejscu. Stał się również kierowcą serii Porsche Super Cup. Debiutancki sezon zakończył na 10 pozycji. Dopiero poprzedni rok zakończył się prawdziwą bombą. Zaczęło się od 3 miejsca na torze Catalunya w Hiszpanii, później było 2 miejsce na Nurburgringu i dwa razy najwyższe miejsce na podium podczas wyścigów na Węgrzech i w Belgii. Ostatecznie zajął 2 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Patryk Szczerbiński

18 lat. Rozpoczął ściganie się już w 8 roku życia w Kartingowych Mistrzostwach Polski. Wywalczył drużynowe mistrzostwo Polski i w kategorii Kadet zajął 7 miejsce. W 2005 roku był już 4. W latach 2007-2009 ścigał się w seriach kartingowych w Wielkiej Brytanii. Zajął tam m.in. 3 miejsce w mistrzostwach TVKC, 2 miejsce w Ginetta Kart Masters oraz 2 miejsce w Winter Series. W 2010 Patryk przesiadł się do bolidów jednomiejscowych. W pierwszym roku wywalczył mistrzostwo serii Autosport Young Guns (3 razy wygrał wyścig, 11 stał na podium, 5 razy startował z pole position).

Martin Śliwa


ZOBACZ TAKŻE:

Kuba Giermaziak na podium

Giermaziak na celowniku amerykańskich teamów

Porsche 911 - ogłoszenia

Więcej o: