Nie ma co do tego wątpliwości rzecznik prasowy Toyota Motor Poland Robert Mularczyk. Za dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w zeszłym miesiącu stoi wprowadzenie nowego Avensisa , który pozwolił Toyocie wskoczyć na drugie miejsce w rankingu marek. W lutym co trzecim sprzedanym samochodem tej marki był właśnie ten model. To wręcz historyczne osiągnięcie, które pozwoliło Toyocie powrócić do czołówki po latach przerwy.
Nowości i promocje mają wpływ na sprzedaż również wśród innych marek. W Chevrolecie nowe Aveo stanowi ponad połowę sprzedawanych samochodów. Wynik sprzedażowy tego modelu wzrósł względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 29 proc. Wzrosty odnotował również Hyundai i Volkswagen.
Jeżeli kluczem do poprawy kurczącego się rynku motoryzacyjnego mają być nowości, to o wyniki finansowe w tym roku powinniśmy być spokojni. Szczególne nadzieje ze swą nowością wiąże Fiat, którego wyniki sprzedażowe w lutym tego roku spadły o 12 proc. Sytuację, w której znalazła się włoska marka, może zmienić nowa Panda . Również Seat liczy na swoje nowe modele - poliftingową Ibizę , Mii oraz nowe Toledo , którego zapowiedź podziwialiśmy na Salonie Samochodowym w Genewie.
Ci, którym wiedzie się dobrze, też chcą poprawić swoje wyniki. Mowa o Skodzie, której bestselerem może stać się model Citigo . Czeska marka przewodzi polskiemu rynkowi ze wzrostem sprzedaży wynoszącym od początku roku 13,4 proc. Od początku roku w Polsce zarejestrowano 6,4 tys. aut czeskiej marki. Na drugim miejscu jest Toyota z 8-procentowym wzrostem. Trzecie miejsce należy do Opla (+7,5 proc.).
Piotr Kozłowski, źródło: DGP, PZPM, CEP .
ZOBACZ TAKŻE:
Gorączka wyprzedaży w salonach
Najpopularniejsze modele w Polsce
Samochody - ogłoszenia