Pojedynek używanych | Saab 9-3 vs Volvo S60

Szwedzkie limuzyny klasy średniej stanowią ciekawą alternatywę dla niemieckich konkurentów. Oferują może mniejszy wybór wersji silnikowych, ale kuszą skandynawską stylistyką, czyli prostą i elegancką linią. Które z nich lepiej wybrać?

Saab 9-3

Pod koniec 2002 roku przyszłość Saaba rysowała się jeszcze całkiem kolorowo. Model 9-5 sprzedawał się przyzwoicie, a na rynku właśnie debiutował nowy "sportowy sedan" 9-3. Wbrew oczekiwaniom firmy rezygnacja z nadwozia typu hatchback nie przysporzyła marce nowych klientów, ale w ofercie pozostawiono kabriolet, a po trzech latach do salonów trafiło oryginalnie stylizowane kombi.

Sporą zaletą Saabów 9-3 są mocne silniki z turbodoładowaniem, gwarantujące w pełni satysfakcjonujące osiągi oraz deska rozdzielcza nadal inspirowana lotniczymi korzeniami Saaba. Wśród wad można wymienić drogie części zamienne, czy spore spalanie mocnych silników. Kupując używanego Saaba należy zwrócić uwagę na stan sprężarki - nie zawsze są użytkowane prawidłowo, co prowadzi do kłopotów.

Volvo S60

Dwa lata przed Saabem na rynku pojawiło się Volvo S60. Ten stylizowany na sportowo sedan uzupełnił gamę modelową plasując się pomiędzy kompaktowego S40 i luksusowego S80. Mimo, że pozbawiony innych wersji nadwoziowych poradził sobie na rynku wyjątkowo dobrze.

S60 oferuje niezłe podwozie i dynamiczne silniki, ale podobnie jak jego szwedzki konkurent nie należy do tanich w utrzymaniu. Ceny części zamiennych są wysokie, podobnie jak usługi ASO. W polskich warunkach zawieszenie będzie dość często wymagać napraw.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Używane: Volvo S80 (1998-2006)

Używane: Toyota Camry (1991 - 2001)

Volvo S60 - ogłoszenia

Który szwed lepszy?
Więcej o:
Copyright © Agora SA