Saab odszedł, ale zostali jego fani

Miłośnicy Saaba nie dają za wygraną. Po raz pierwszy od upadku marki, zamanifestują swój sprzeciw wobec decyzji właścicieli. Spotkanie odbędzie się także w Polsce.

Saab 9-5Saab 9-5 fot. Saab Saab bankrutuje. Po raz kolejny

W grudniu 2011 roku szef szwedzkiej grupy Swedish Automobile ogłosił bankructwo firmy. Saab przeszedł tym samym do historii. Użytkownicy i entuzjaści marki nie chcą o tym słyszeć i organizują pierwsze po upadku marki światowe spotkanie pod hasłem "We are many, we are Saab".

Jako jeden z pierwszych akcję poparł Saab Klub Polska. Polacy znani z entuzjazmu chcą zamanifestować tym samym swoje przywiązanie do marki i zadowolenie z samochodów jakimi jeżdżą. Członkowie klubu mają nadzieję, że zorganizują jedno z największych spotkań na świecie. Mają w tym sporą wprawę. Mimo kłopotów Saaba w 2010 roku Saab Klub Polska zorganizował trzeci co do liczebności "Save Saab Convoy".

Chcemy spotkać się w jak największym gronie właścicieli Saabów, aby zademonstrować, że zależy nam na marce Saab, nadal cenimy nasze wyjątkowe samochody i mamy nadzieję, że znajdzie się nowy właściciel gotowy do kontynuowania chlubnej tradycji marki. Na nowe Saaby czeka już w Polsce i na całym świecie duża grupa klientów. Chcemy też podziękować i wyrazić wsparcie dla wszystkich pracowników Saab Automobile AB, którzy ciężko pracowali przez ostatnie lata, aby pomimo niekorzystnych decyzji niezależnych od firmy kontynuować działalność i produkcję samochodów. Mamy nadzieję, że wielu z nich będzie mogło wkrótce wrócić do pracy i budować dla nas Saaby - mówią członkowie zarząd Stowarzyszenia Saab Klub Polska

Spotkanie zaplanowano w najbliższą sobotę 14 stycznia na parkingu Cargo LS Airport Services S.A. przy ulicy Wirażowa 35 w Warszawie. Od południa członkowie klubu będą czekać na wszystkich, którym dobro marki leży na sercu.

>>> Sprawdź, czy Twój Saab ma jeszcze gwarancję <<<

Obojętnie jednak jak duże będzie to spotkanie, na uratowanie marki nie ma już szans. Jedyna szansa na jej wskrzeszenie to wykupienie udziałów od właściciela. Może wszyscy członkowie rozsianych po świecie klubów Saaba się zrzucą?

Przemysław Kostecki

ZOBACZ TAKŻE:

Saab 900 ikoną lat 70.

Saab 9-3 (2002-2011)

Saab - Ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA