Tegoroczny raport "Cars Online 11/12", przygotowany przez firmę doradczą Capgemini, wskazuje na wzrost zainteresowania zakupem samochodów przez internet. Wielu klientów chce jednak odłożyć decyzję o zakupie auta do czasu ustabilizowania się sytuacji gospodarczej.
Kierowcy najczęściej szukają dziś w internecie podstawowych informacji o autach, takich jak cena, dane techniczne, bądź porady eksploatacyjne. Wzrasta również zaufanie do serwisów społecznościowych i opinii innych użytkowników w sieci jako źródeł informacji o samochodzie czy sprzedawcy.
W tym roku 42 proc. badanych (w porównaniu z 37 proc. przed dwoma laty) stwierdziło, że prawdopodobnie zdecydowałoby się na zakup pojazdu za pośrednictwem internetu. Klienci temu przeciwni swoją decyzję argumentują niemożnością przetestowania auta oraz niepełną informacją o produkcie i cenie.
Na etapie wyszukiwania, porównania, jak i zakupu samochodu odnotowano wzrost użycia internetu przez klientów do niemalże 94 procent. Powód? Coraz bardziej powszechny dostęp do sieci.
Wzrasta zainteresowanie klientów pojazdami ekologicznymi. Dodatkowymi rodzajami pojazdów wskazanymi przez respondentów są m.in. te z napędem hybrydowym czy zasilane ogniwami paliwowymi i gazem ziemnym. Największą przeszkodą w zakupie pojazdów zasilanych alternatywnymi paliwami nadal stanowi cena, a w dalszej kolejności: zasięg baterii, niezawodność i bezpieczeństwo. Brakuje też stacji ładowania.
msob, źródło: Capgemini
ZOBACZ TAKŻE: