Chodzi o trzy- i czterocylindrowe jednostki o pojemności 1l i 1,5 l. Silniki te, dla zmniejszenia zużycia paliwa, wyposażone będą m.in. w system bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbosprężarki. Firma obiecuje też, że dołoży wszelkich starań, by możliwie zredukować poziom hałasu i wibracji - będące częstą przypadłością dzisiejszych konstrukcji tego typu.
Nasi klienci na całym świecie zgadzają się, że musimy zmniejszyć zależność od paliw kopalnych i zredukować poziom emisji produkowanego przez samochody CO2. Usilnie pracujemy nad autami zasilanymi prądem, ale natychmiastowy efekt możemy uzyskać poprzez udoskonalanie silników spalinowych - powiedział Jim Frederico, główny inżynier GM ds. małych samochodów i aut elektrycznych
Nowe silniki General Motors są owocem współpracy z Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC), Shanghai General Motors (SGM) i Pan Asia Automotive Center (PATAC). Jeszcze przed końcem dekady, GM chce osiągnąć roczny pułap produkcji na poziomie dwóch milionów sztuk.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: