Ferrari Pinin to hołd dla założyciela słynnej pracowni - Battisty "Pinin" Fariny. Samochód pierwszy raz zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Turynie w 1980 roku. Jego smukłą sylwetkę stworzył Diego Ottina pod wodzą Leonardo Fioravantiego, odpowiedzialnego wcześniej za stylizację innych modeli Ferrari, m.in. Dino, Daytona i P5. Wyśmienite proporcje idą tu w parze z dopieszczonymi detalami, takimi jak osłona wycieraczek oraz potężny grill, podobny do tego z Opla Senatora B. Za drzwiami czeka wyściełane skórą, minimalistyczne wnętrze z mnóstwem przycisków i cyfrowymi wskaźnikami.
Kilka lat po premierze prototyp zakupił przyjaciel Enzo, Jacques Swaters. Z jego inicjatywy auto otrzymało 4,9-litrowy silnik V12 o mocy 360 KM z Ferrari 512 BB oraz 5-stopniową skrzynię biegów z modelu 400 GT.
26 października włoska limuzyna trafi na aukcję w Londynie. Według ekspertów nowy nabywca może wyłożyć za nią nawet 850 tysięcy dolarów.
Marcin Sobolewski, źródło: mototarget.pl
ZOBACZ TAKŻE: