Salon Frankfurt 2011 | Przewodnik

13 września rozpoczęło się wielkie święto fanów motoryzacji i wielki pokaz możliwości producentów aut. Podczas 64. targów motoryzacyjnych we Frankfurcie swoją ofertę prezentuje blisko 1000 wystawców z różnych zakątków świata

Tak gorącej atmosfery na targach motoryzacyjnych nie było już dawno. I nie chodzi wcale o nadmiar premier. W halach wystawowych we Frankfurcie ktoś chyba zapomniał włączyć klimatyzację. A może to w trosce o środowisko?

Temat ekologii nadal dominuje na stoiskach wszystkich producentów. Wiele modeli doczekało się swoich hybrydowych odmian, każdy chwali się zmniejszonym spalaniem albo obniżoną emisją dwutlenku węgla. Gości wożą albo elektryczne cudeńka, albo hybrydowe prototypy. Cóż, trudno się dziwić - kryzys zagląda motoryzacji mocno w oczy, a klienci liczą każdy litr paliwa.

Spore zainteresowanie wzbudzają premiery samochodów "dla zwyczajnych ludzi": Hyundai i30, Toyota Yaris, 3-drzwiowa Kia Rio, Mazda CX-5, Volkswagen up! czy Honda Civic niedługo ruszą do walki w swoich segmentach. Tłum gości zebrał się także wokół nowej Pandy, już z włoskiej fabryki. Ciekawe nadwozie kryje wnętrze wykonane z całkiem niezłych materiałów. To dowód, że Fiat po rozpoczęciu współpracy z Chryslerem nie zapomniał o małych autach.

A inne nowości? Toyota pokazała zmodernizowanego Avensisa. Z zewnątrz zmian jest niewiele, ale dzięki nowemu zawieszeniu auto ma się prowadzić znacznie lepiej. Hiluxowi także zafundowano faceliftingu i mocniejszy silnik. Porsche 911 znacznie urosło i pod niektórymi względami dogoniło Panamerę. Co u BMW? M5 brzmi wyśmienicie, a "jedynka" w rzeczywistości wygląda znacznie lepiej niż na zdjęciach. Prawdziwa piękność czeka na stoisku Ferrari - to nowe 458 Spider.

A jakie są perspektywy na najbliższe lata? Prototypów we Frankfurcie nie brakuje. Od sportowego BMW i8, który już niebawem trafi do produkcji, aż po futurysycznego dostawczaka Citroena. O tym wszystkim w naszej kolejnej relacji z drugiego dnia targów. Zapraszamy!

Juliusz Szalek, Frankfurt

***

IAA, czyli Internationale Automobil-Ausstellung, to obok targów motoryzacyjnych w Genewie, Tokio czy Detroit jedna z najważniejszych wystaw samochodowych na świecie.

13 września wystartował 64. salon samochodowy we Frankfurcie nad Menem. Po dwóch dniach prasowych, na których zjawiło się 15 tys. dziennikarzy z całego świata, drzwi wystawy zostały otwarte dla gości. Impreza trwa do 25 września i prawdopodobnie przyciągnie ponad milion odwiedzających.

Ceny biletów, dostępnych w kioskach przed halami wystawowymi, wahają się od 4,5 euro (wieczorna stawka w dniach 19-23.09) do 45 euro (15-16.09). Całodzienny bilet kosztuje 13-15 euro (normalny) lub 7,5 euro (ulgowy). Każdego dnia wystawa trwa od godziny 9 do 19. Dzieci do 7 lat i osoby niepełnosprawne wraz z opiekunem uprawnione są do bezpłatnego wejścia na teren targów. Szczegóły i cennik biletów znajdziecie na stronach salonu Frankfurt 2011 . Organizatorzy udzielają tam również wskazówek na temat dojazdu autem oraz komunikacją publiczną.

Zobacz nowości salonu w Genewie

Historia salonu samochodowego we Frankfurcie

Targi samochodowe we Frankfurcie nad Menem odbywają się co dwa lata, na przemian z wystawą w Paryżu. Ich historia sięga 1897 roku, gdy w berlińskim hotelu Bristol odbyła się niewielka wystawa samochodów - przyciągnęła czterech producentów, którzy pokazali łącznie osiem aut. W kolejnych latach impreza zyskiwała na popularności. Nie miała jednak swojego stałego miejsca - odbywała się w różnych niemieckich miastach. Po raz pierwszy do Frankfurtu nad Menem zawitała w 1904 roku.

Dwie wojny światowe i kryzys gospodarczy po drodze sprawiały, że kolejne edycje targów organizowano nieregularnie. Do Frankfurtu impreza wróciła w 1951 roku i zgromadziła wtedy rekordową liczbę 560 tys. widzów. Od tej pory odbywa się tam co dwa lata, nierzadko przyciągając ponad milion odwiedzających. W roku 1965 pojawili się na niej producenci aut z Japonii, a w 1981 po raz pierwszy hasło wystawy dotyczyło oszczędzania paliwa. 10 lat później rozdzielono pokazy aut osobowych i dostawczych. Targi tych drugich odbywają się teraz w latach parzystych w Hanowerze.

Salon Frankfurt 2011

"Przyszłość jako standard" - oto hasło tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Swoją ofertę zaprezentuje tu ponad 60 producentów aut i ponad 900 wystawców z branży. Nie zabraknie stoisk firm tuningowych i tych produkujących gadżety motoryzacyjne. Jakie premiery nowych samochodów czekają nas podczas salonu Frankfurt 2011? Zapraszamy do naszego przewodnika. Lista aut i materiałów będzie na bieżąco aktualizowana. Jak zawsze, wysłannik redakcji Moto.pl osobiście pojawi się na targach, aby relacjonować Wam szczegóły imprezy.

Premiery samochodów na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie 2011

* FL - facelifting

Marcin Sobolewski

Salon Frankfurt 2011 - nowa B-Klasa "na żywo"

Niesamowite stoisko Volkswagena we Frankfurcie

Audi - ogłoszenia motoryzacyjne

Więcej o:
Copyright © Agora SA