Euro NCAP stawia na pieszych

Z dziesięciu aut przebadanych ostatnio przez Euro NCAP, aż dziewięć uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. Już niebawem nie będzie to takie łatwe. Euro NCAP podnosi poprzeczkę

Organizacja postanowiła przyłożyć większą wagę do kwestii ochrony pieszych. Dziś, by móc otrzymać pięć gwiazdek, wystarczy mieć w tej dziedzinie wynik 40%. Od przyszłego roku trzeba będzie uzyskać przynajmniej 60%. Oznacza to, że spośród dziesięciu przebadanych ostatnio aut (czytaj więcej w Kolejne rozdanie Euro NCAP) żadne nie otrzymałoby maksymalnej, pięciogwiazdkowej noty.

Większość nowych modeli w dziedzinie "bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem" uzyskuje wynik pomiędzy 41 a 54%. Najlepiej ze wspomnianej dziesiątki wypadł Volkswagen Jetta (56%), najgorzej - Citroen DS5 (40%). A może wymagania naukowców z Euro NCAP są zbyt surowe i zwyczajnie nie sposób im sprostać? Okazuje się, że nie. Wśród najnowszych aut, prymusem w kwestii ochrony pieszych okazał się Ford Focus, któremu udało się uzyskać wynik 71% (i również pięć gwiazdek w ocenie ogólnej). Wygląda więc na to, że producenci będą musieli się bardziej postarać.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Trzy gwiazdki Dustera w Euro NCAP

Jak działa bariera linowa? | Wideo

Ford Focus - ogłoszenia

Więcej o: