Nowe silniki Volvo

Volvo przedstawiło nowe wersje silników diesla i odświeżone jednostki benzynowe, jakie będą oferowane w samochodach tej marki

Nowy pięciocylindrowy silnik diesla ma pojemność 2,0 litrów i w zależności od osiąganej mocy nosi oznaczenie D3 lub D4. Konstrukcyjnie bazuje na większej jednostce 2,4 l, a główna zmiana konstrukcyjna polega na zmniejszeniu skoku tłoka.

Słabsza wersja D3 występuje tak naprawdę w dwóch wariantach mocy. Mniejsze modele (C30, S40, V50, C70) otrzymają jednostkę osiągającą 150 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Większe modele (V70, S80, XC60, XC70) w wersji D3 otrzymają silnik zestrojony na 163 KM i 400 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi w zależności od nadwozia od 5,1 do 5,9 l/100km, a wszystkie emitują poniżej 160 g CO2 /km (od 134 do 154 g/km).

Mocniejsza wersja D4 osiąga 177 KM mocy i 400 Nm momentu. Ta jednostka trafi tylko do mniejszych Volvo (C30, S40, V50, C70), w których będzie najmocniejszą opcją zasilaną olejem napędowym. Wszystkie wersje nowego diesla 2.0 będą współpracować z sześciostopniowymi skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi.

Zmiany nie ominęły dużych silników benzynowych montowanych w Volvo V70, S80, XC60 i XC70. Sześciocylindrowa jednostka 3.2 osiągająca dotąd 238 KM będzie nieznacznie mocniejsza. Jej moc wyniesie 243 KM, a moment 320 Nm. Na rynek amerykański trafi wersja spełniająca regulacje PZEV (Partial Zero Emission Vehicle) o mocy 231 KM i momencie 300 Nm.

Wersje sportowe T6 AWD (V70, S80, XC60, XC70) wyposażone w turbodoładowany silnik R6 3.0 l także będą mieć więcej mocy. Zamiast dotychczasowych 285 koni osiągają teraz 304 KM i 440 Nm.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.