Dacia na gaz LPG

Dacia wprowadza sporo nowości w benzynowych jednostkach montowanych w swoich samochodach. Są wśród nich silniki przystosowane do zasilania gazem LPG, jak też bioetanolem E85.

Nowe silniki pozwolą firmie sprostać planowanym limitom emisji CO2 w produkowanych samochodach, ale także skierować atrakcyjną ofertę do klientów poszukujących samochodów oszczędnych i ekologicznych. Gaz LPG pozwala obniżyć emisję gazu CO2 do atmosfery (zobacz schemat) przy niskich kosztach zakupu paliwa, bioetanol E85 zaś jest czystszy od benzyny, zapewnia większą moc i osiągi. W niektórych krajach, takich jak Francja, Szwecja, czy Czechy rząd zapewnia ulgi podatkowe przy zakupie samochodów zasilanych biopaliwami, co dodatkowo stanowi o opłacalności ich zakupu.

Gaz LPG

Obydwa dotąd stosowane w samochodach Dacia silniki benzynowe będą teraz dostępne w wersjach zasilanych zarówno benzyną bezołowiową, jak i gazem LPG. Moc silników mierzona przy zasilaniu ich benzyną nie uległa zmianie. Serwisowanie samochodów z fabryczną instalacją jest bezproblemowe, gdyż tak jak w "zwykłych" Daciach częstotliwość wizyt w serwisie wynosi 30 tys. km lub dwa lata. Modele Sandero i Logan będą dostępne z silnikiem 1.4 LPG (75 KM), a Logan MCV z jednostką 1.6 LPG (90 KM).

Bioetanol E85

Plany wprowadzenia w Polsce biopaliwa "na siłę" kilka lat temu przerażały wielu kierowców. Na szczęście ustawa nie weszła w życie, ale trudno zrozumieć, dlaczego nasi rządzący nie robią nic w kierunku promocji samochodów dostosowanych do ich spalania. E85, czyli mieszanina 85% etanolu z 15% benzyny jest sprzedawany w wielu krajach Europy a w niektórych istnieją ulgi przy zakupie samochodów dostosowanych do spalania E85.

Silnik 1.6 E85 przy zasilaniu benzyną zachowuje swoje dotychczasowe osiągi. Na początku będzie dostępny wyłącznie w modelu Sandero.

Oszczędny 1.2 16V

Nie wszyscy podchodzą entuzjastycznie do kwestii LPG jako źródła zasilania samochodów. O tych klientach także pomyślano w Dacii. Obok dotychczasowych silników benzynowych pojawiła się najmniejsza jednostka o pojemności 1,2 l. i mocy 75 KM. Ma ona obniżone obroty na biegu jałowym do 650 obr/min i przy identycznej mocy jaką rozwija większy 1,4 l. zadowala się niewielkim zużyciem paliwa. Dacia Sandero (zobacz test tego samochodu) wyposażona w nowy silnik 1.2 16V zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,9 l/100km.

mjl, źródło: Renault

 

Samochody: Dacia Logan - ogłoszenia

Więcej o: