Powrót dwóch cylindrów

Jak pokazuje przykład Fiata, downsizing to nie tylko zmniejszanie pojemności, ale także pozbywanie się zbędnych cylindrów.

Fiat zamierza powrócić do produkcji silników dwucylindrowych przeznaczonych do napędu swoich miejskich modeli. SGE (small gasoline engine - mały silnik benzynowy) to dwucylindrowa jednostka o pojemności 900 cm3 w zależności od wersji osiągająca moc 65, 80, 90 lub 105 KM. Mocniejsze jednostki wyposażone będą w doładowanie.

Silnik ten ma być produkowany w Bielsku-Białej. Jego przeznaczeniem ma być zastąpienie silników czterocylindrowych 1.1, 1.2 i 1.4 FIRE. Obok modeli 500 i Panda może znaleźć się w podstawowych wersjach GrandePunto i mającym pojawić się w niedalekiej przyszłości nowym Topolino.

Niezaprzeczalnymi zaletami nowego silnika mają być jego masa (20% niższa w porównaniu do jednostki czterocylindrowej) i oszczędność miejsca pod maską (do 25%). Emisja CO2 na poziomie poniżej 100 g/km pozwoli koncernowi obniżyć średnią emisję w produkowanych przez siebie silnikach.

mjl, źródło: autobloggreen, channel4, paultan

Samochody: Fiat - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.