Porsche Panamera TDI

Porsche już od dłuższego czasu rozważa wprowadzenie silnika wysokoprężnego do gamy swoich modeli. Niewykluczone, że diesel pojawi się w ofercie Panamery obok wersji benzynowej i hybrydowej.
Jest już pewne, że w przyszłym roku pod maską modelu Cayenne zagości jednostka 3.0 TDI V6, a z nieoficjalnych informacji wynika, że ten sam silnik znajdzie się również w nowej Panamerze.

Sportowa Panamera dostępna będzie także w wersji o napędzie hybrydowym, dzięki czemu - według zapewnień Porsche - samochód spali nie więcej niż 9 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Nowoopracowany system napędu hybrydowego powstał w oparciu o istniejący już system Porsche Cayenne Hybrid i będzie składał się z baterii umieszczonej w przedziale bagażowym oraz dodatkowego sprzęgła i silnika elektrycznego, które zostaną umieszczone pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.

Taki układ pozwala na jazdę tylko na silniku benzynowym (w sportowym stylu), tylko na silniku elektrycznym (zerowa emisja spalin) lub na obydwu silnikach, co pozwala na oszczędną i przyjazną środowisku jazdę w sportowym stylu.

Niewykluczone, że Panamera otrzyma też nadwozie typu Targa z trzyczęściowym dachem.
Więcej o:
Komentarze (30)
Porsche Panamera TDI
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    A mi w marcu w fabryce w Lipsku powiedzieli, że nie będzie Diesla w Cayenne, tylko hybryda. No to zobaczymy...

  • Gość: Gość

    0

    Czy bedzie RollsRoyce z dieslem?

  • Gość: Gość

    0

    Wszystko fajnie - diesle się rozwijają i to już nie to samo co w traktorch. Ale i tak mają jedną, nieodłaczną wadę - RECHOT! CO jak co, ale Porsche to nie jest (no, nie powinien być tka traktowany) zwykły dupowóz jak BMW czy Mercedes. Tam bardoz ważny jest styl a więc i dźwięk. Żaden diesel nie da tego, co dobry silnik ZI. Rynek ma swoje prawa, ale właśnie z powodu klekotu diesel w Porsche czy Alfie to dla mnie jak wełniane rajtuzy do eleganckiej bielizny.

  • Gość: Gość

    0

    Stan wiedzy w Polsce na tematy motoryzacyjne jest katastrofalny, wiadomosci na temat nowych technologi w motoryzacji sa zerowe. Czytelnikom Diesel kojarzy sie z traktorem, o technologii Diesotto prawdopodobnie nie slyszano . Wypowiedzi na forum pochodza od fachwocow opierajacych sie na doswiadczeniach z wlasnymi autami, przewaznie to modele z poczatku lat 90, w garazach naprawiane i przerabiane ma LPG. A najbardziej zenujace sa kometarze krytykujace firme Porsche, przez ludzi, ktorzy nawet samochodu porsche nigdy nie widzieli, a jezeli to w TV.

  • Gość: Gość

    0

    Ze disel to dobrze ale dlaczego taki maly. Moj Cayenne pali ok 18 l/100km, kolgi Tuareg v10 16l/100km, cena ropy jest u nas drozsza od benzyny wiec oszczednosici nie ma. Jak ktos ma problem z cena paliwa to niech sobie kupi Tate.

  • Gość: Gość

    0

    "uwelbiam was" - zafajdani komentatorzy. znikomy odsetek ma coś niegłupiego do powiedzenia, większość to bełkot. ale na szczęście kwestia czy diesel do porsche to profanacja, czy nie, jest niczym w porównaniu z wiecznością. mam propozycję - przeczytajcie to co napisaliście zanim zapiszecie w komentarzu, naprawdę piszecie bzdety.

  • Gość: Gość

    0

    "istniejący już system Porsche Cayenne Hybrid "... a gdzie mozna pojezdzic porsche hybrydem?

  • Gość: Gość

    0

    a ja mam Porsche na gaz

  • Gość: Gość

    0

    Czas na zmiany. Zasada pracy silników w samochodach nie zmieniła się od 100 lat. Obecne silniki, czy diesel, czy benzyna powinny odejść do lamusa a silnikom elektrycznym brakuje "szybkiego tankowania". Inna sprawa, że "zero emission" to fikcja - elektronie emitują całą masę zanieczyszczeń. Potrzeba czegoś nowego...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX