Audi R10 TDI zasilane biopaliwem

W 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2008 w dniach 14-15 czerwca wystartują trzy Audi R10 TDI zespołu Audi Sport Team Joest napędzane biopaliwem następnej generacji, produkowanym z odpadów roślinnych.

Od 2006 roku Audi wystawia w wyścigach samochodów sportowych swoje R10 TDI o mocy 650 KM, które już dwukrotnie wygrało znany długodystansowy wyścig na torze Le Mans .

Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL (Gas to Liquids - paliwo syntetyczne powstające z gazu ziemnego) do paliwa dodana będzie niewielka ilość biopaliwa następnej generacji o nazwie BTL (Biomass To Liquids ). Paliwo to jest uzyskiwane z odpadów pochodzenia biologicznego, które nie mogą być wykorzystywane jako żywność, na przykład z odpadów drewna. BTL zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet do 90 procent , w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

Mimo że paliwa alternatywne BTL i GTL wyprodukowano z różnych surowców, oba są praktycznie bezzapachowe i nie zawierają siarki. Łączą w sobie wysoką jakość i efektywne spalanie z niewielką emisją substancji szkodliwych.

Audi wcześnie zdecydowało się na zastosowanie biopaliwa następnej generacji w Le Mans - tłumaczy Michael Dick, Członek Zarządu AUDI AG ds. Rozwoju Technicznego. Podkreśla to naszą filozofię, aby wykorzystywać Le Mans jako pole testowe dla nowych technologii, które później udostępnimy naszym klientom w samochodach seryjnych. Regulamin Automobile Club de l'Ouest (ACO) dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych. I my to konsekwentnie wykorzystujemy.

Silnik V12 TDI z Audi R10 TDI przeszedł już pomyślnie próby na stanowisku kontrolnym i podczas jazd testowych na nowym paliwie.

Mototarget

Więcej o:
Copyright © Agora SA