Audi R10 TDI zasilane biopaliwem

W 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2008 w dniach 14-15 czerwca wystartują trzy Audi R10 TDI zespołu Audi Sport Team Joest napędzane biopaliwem następnej generacji, produkowanym z odpadów roślinnych.

Od 2006 roku Audi wystawia w wyścigach samochodów sportowych swoje R10 TDI o mocy 650 KM, które już dwukrotnie wygrało znany długodystansowy wyścig na torze Le Mans.

Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL (Gas to Liquids - paliwo syntetyczne powstające z gazu ziemnego) do paliwa dodana będzie niewielka ilość biopaliwa następnej generacji o nazwie BTL (Biomass To Liquids). Paliwo to jest uzyskiwane z odpadów pochodzenia biologicznego, które nie mogą być wykorzystywane jako żywność, na przykład z odpadów drewna. BTL zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet do 90 procent, w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

Mimo że paliwa alternatywne BTL i GTL wyprodukowano z różnych surowców, oba są praktycznie bezzapachowe i nie zawierają siarki. Łączą w sobie wysoką jakość i efektywne spalanie z niewielką emisją substancji szkodliwych.

Audi wcześnie zdecydowało się na zastosowanie biopaliwa następnej generacji w Le Mans - tłumaczy Michael Dick, Członek Zarządu AUDI AG ds. Rozwoju Technicznego. Podkreśla to naszą filozofię, aby wykorzystywać Le Mans jako pole testowe dla nowych technologii, które później udostępnimy naszym klientom w samochodach seryjnych. Regulamin Automobile Club de l'Ouest (ACO) dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych. I my to konsekwentnie wykorzystujemy.

Silnik V12 TDI z Audi R10 TDI przeszedł już pomyślnie próby na stanowisku kontrolnym i podczas jazd testowych na nowym paliwie.

 

Mototarget

Więcej o:
Komentarze (2)
Audi R10 TDI zasilane biopaliwem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Diesle sa dosc fajne. Mozna miec mocnego diesla jednoczesnie nie spalajacego znacznych ilosci paliwa. W praktyce oznacza to ze nie trzeba bedzie wybierac pomiedzy moca a spalaniem. Moze gdy paliwa sie troche rozwina i diesel bedzie jezdzil na biomasie troche to odprezy turbo albo beda jezdzic duze diesle bez turbo.

  • Gość: Gość

    0

    jakoś ciężko mi się przyzwyczaić do faktu że diesel w naszych czasach rządzi!!
    dla mnie ma tylko jeden plus- spalanie. a może by wymyślić coś co zastąpi benzynę?? silniki benzynowe mają mniej drogich i skomplikowanych części typu pompa wtryskowa czy turbacze... z resztą nie rzadko się widzi ostatnimi czasami kilkuletnie 3.0 tdi czy 1.9 jak zwyczajnie kopcą... po benzyniaku rzadko kiedy się coś takiego widzi no chyba że naprawde zajeżdżony jest

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX