Powrót do korzeni

Golf szóstej generacji, zgodnie z zasadą "downsizingu", będzie wyposażany w mniejsze silniki, niż obecna generacja. Istnieje prawdopodobieństwo, że podstawowa jednostka będzie... trzycylindrowa!

Nieoficjalnie mówi się o dwóch wariantach. Pierwszy zakłada zastosowanie w podstawowej wersji silnika R4 1,2 l. o mocy około 75 KM. Drugi wariant mówi o jednostce R3 1,0 l. lecz podobnej mocy.

Pierwszy Golf w latach 1974 - 1979 w najprostszej wersji miał silnik R4 1,1 l. o mocy 50 KM. Jego wymiary były jednak dużo skromniejsze i co najważniejsze był nieporównywalnie lżejszy od obecnego.

Gdyby w Wolfsburgu zdecydowano by się na jednostkę trzycylindrową, byłby to najmniejszy silnik, jaki do tej pory montowano seryjnie w kompaktowym bestsellerze Volkswagena.

 

VW Golf - po świecie jeżdżą ich miliony

 

mjl

Więcej o: