Pierwsza generacja Focusa to ogromny skok do przodu. W stosunku do ostatniego Escorta, którego zastąpił, to nowa jakość. Niestety po latach wyszły na jaw pewne wady, które trzeba było usunąć. Druga generacja Focusa przejęła z pierwszej wszystko, co najlepsze. Przede wszystkim znakomite podwozie z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym i precyzyjnym układem kierowniczym. Dzięki temu kompakt Forda wciąż był wzorcem pod względem prowadzenia. W każdej wersji nadwoziowej znajdziemy sporo wolnej przestrzeni.
Gaz Wzorowe właściwości jezdne, precyzyjne prowadzenie, przestronne wnętrze
Hamulec Problemy z korozją nadwozia, nietrwałe koła zamachowe silników diesla
Gdy powstawał Golf V cały motoryzacyjny świat mocno już oszczędzał, widząc na horyzoncie widmo recesji. Volkswagen, projektując następcę "czwórki", nie zamierzał jednak ciąć kosztów za wszelką cenę. Chcąc utrzymać się na szczycie europejskiego segmentu C musiał zbudować model, który mógłby oprzeć się szybko narastającej i coraz groźniejszej konkurencji. Stąd radykalne działania koncernu i ich końcowy efekt - zupełnie nowy samochód. Nadwozie urosło, dla poprawy własności jezdnych zastosowano z tyłu wielowahaczowe zawieszenie, a na liście opcji zagościła uznawana za wzór dwusprzegłowa skrzynia DSG.
Gaz Wysoka jakość wykonania, odporność na korozję, komfortowe zawieszenie
Hamulec Nietrwałe zawieszenie, problemy z silnikiem 2.0 TDI (do 2007 r.)
CZYTAJ WIĘCEJ:
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: