O wycieku poinformowaliśmy Was w piątkowy wieczór . W weekend Niemcy opublikowali oficjalne informacje na temat modelu.
Nakreślona przez zespół Adriana van Hooydonka, nowa "jedynka" to stylistyczna ewolucja poprzedniczki. Ostrzej pociągnięte przetłoczenia nie są jednak w stanie przykuć uwagi tak bardzo jak nienaturalnie wielkie reflektory. Model trafi do sprzedaży w dwóch wersjach - Urban i Sport, zróżnicowanych pod względem detali wyglądu oraz wyposażenia.
Dłuższa o 8,5 cm karoseria (432,4 cm) ma oferować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy (na nogi przybyło 2,1 cm) i na bagaż (kufer mieści teraz od 360 do 1200 l). Szerokość nadwozia wzrosła o 1,7 cm, do 176,5 cm, a wysokość pozostała niezmieniona i wynosi 142,1 cm. Znacznie poszerzono za to rozstaw kół - o 5,1 cm z przodu i o 7,2 cm z tyłu.
W kabinie atmosfera podobna do tej z X3. Odświeżonym instrumentom towarzyszą lepszej jakości i lepiej zmontowane materiały. W opcji znajdzie się najnowsza odsłona systemu iDrive.
Kolejne nowości pod maską: gamę silników benzynowych otwiera 1,6-litrowy motor z turbodoładowaniem o mocy 136 KM i 220 Nm maksymalnego momentu (116i) lub jego mocniejsza odmiana o mocy 170 KM i 250 Nm maksymalnego momentu (118i). Na czele stanie na razie wariant 128i z 2-litrowym turbobenzyniakiem o mocy 240 koni. Model zastąpi oferowane dotychczas BMW 130i z 3-litrową, rzędową "szóstką" o mocy 258 KM.
Co z dieslami? Najoszczędniejsza, podstawowa wersja 116d generuje z pojemności 2 litrów moc 116 koni i szczyci się średnim zużyciem paliwa 3,8 l/100 km oraz średnią emisją dwutlenku węgla równą zaledwie 99 g/km (wersja z pakietem EfficientDynamics, standardowo 4,3-4,5 l/100 km). Mocniejsze BMW 118d legitymuje się mocą 143 KM, a topowe 120d - 184 KM, obydwa również zasilane 2-litrowymi turbodieslami.
Standardowo każda "jedynka" oferowana jest z 6-biegową skrzynią ręczną. Na życzenie zagości na pokładzie 8-biegowy automat.
Niedługo gama nadwozi BMW serii 1 poszerzy się o 3-drzwiowego hatchbacka, coupe, kabriolet oraz - być może - bardziej przestronną wersję Gran Turismo.
Jak wygląda nowa "jedynka" w szczegółach? Lepiej... nie mówić, tylko zobaczyć. Zapraszamy do galerii zdjęć BMW serii 1 (F20) .
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: