Kolejny rok modelowy Opel Insignia przywita w nowej wersji, napędzanej turbodoładowanym benzyniakiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa, znanym już z Astry. Motor generuje moc 140 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jego średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 5,5 l/100 km.
W palecie modelowej zagości również zmodernizowany, 2-litrowy turbodiesel w dwóch wersjach mocy: 130 i 160 KM. Po raz pierwszy w oszczędnej wersji ecoFlex dostępny będzie system start-stop, wyłączający silnik podczas postoju. W połączeniu z oponami o zmniejszonych oporach toczeniach oraz dodatkowymi osłonami, średnia emisja dwutlenku węgla obydwu diesli spadła o 10 proc., ze 129 do 115 g/km.
Słabsza, 130-konna odmiana przyspiesza od 0 do 96 km/h w ciągu 10,4 s i rozpędza się maksymalnie do 209 km/h, zaś dla mocniejszej dane te wynoszą - odpowiednio - 8,9 s oraz 220 km/h.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
Z Insignią zaparkujesz wszędzie