SLS AMG Roadster od 898 000 zł

Szorstki, prowokacyjny bulgot 570-konnej V8-ki spod szyldu AMG czy przyjemność jazdy kabrioletem? Już nie trzeba wybierać. Od jutra ruszają zamówienia na otwartą wersję współczesnego "skrzydlaka". Wspaniały pomysł na prezent z okazji Dnia (dużego) Dziecka!

Najdroższy test w historii polskiej motoryzacji

Jest tylko jeden warunek - trzeba mieć wolne 898 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? Zadziornego roadstera napędzanego takim samym jak w Coupé wolnossącym motorem V8. Z pojemności 6208 ccm generuje on moc 420 kW (571 KM) przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h (ograniczona elektronicznie). Niemcy chwalą się, że SLS AMG Roadster zużywa średnio "zaledwie" 13,2 litra paliwa na każde 100 km.

Przy projektowaniu otwartej wersji "skrzydlaka" inżynierowie musieli rozwiązać kwestię zmniejszonej sztywności nadwozia. W tym celu auto otrzymało m.in. wzmocnione progi i belkę z tylnymi fotelami. Mimo zastosowania dodatkowych elementów, masa auta wzrosła stosunkowo niewiele. Roadster waży 1660 kg, czyli tylko o 40 więcej od wersji coupe. Efekt? Wciąż bardzo korzystny stosunek mocy do masy, równy 2,9 kg/KM.

Miękki, trójwarstwowy dach przeszedł szereg testów, którym poddaje się wszystkie kabriolety z gwiazdą. Został kilka tysięcy razy zamknięty i otwarty, sprawdzono jego odporność na kurz i deszcz oraz dopracowano konstrukcję pod względem wyciszenia przy wysokich prędkościach.

Lista seryjnego wyposażenia obejmuje m.in. czarną skórzaną tapicerkę designo, podgrzewane, sportowe fotele AMG, system Comand APS z odtwarzaczem DVD, funkcję uruchamiania Keyless-Go czy klimatyzację Thermotronic. Wśród opcji znalazł się na przykład układ Airscarf - powietrzny szal, oplatający podczas jazdy szyje kierowcy i pasażera ciepłym powietrzem, płynącym z otworów w zagłówkach siedzeń. Aktywne bezpieczeństwo poprawia teraz układ Blind Spot Assist, monitorujący tzw. martwe pole.

Kolejna nowość to system AMG Performance Media. Inspirowany motorsportem, na bieżąco dostarcza kierowcy dane telemetryczne, takie jak moc i moment obrotowy silnika, temperatura oleju i płynu chłodzącego, pomiary przyspieszeń czy czasy okrążeń. Podczas postoju, za pośrednictwem systemu operacyjnego Android, AMG Performance Media oferuje także bezprzewodowy dostęp do internetu.

Auto można zamawiać od jutra (1 czerwca), a pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią. Zachęcamy do obejrzenia pierwszego oficjalnego filmu z roadsterem AMG w roli głównej (poniżej).


Bartosz Sińczuk, Źródło: Mercedes

ZOBACZ TAKŻE:

Skrzydlaty Mercedes na tor

Mercedes SLS AMG - najszybszy ambulans świata

Mercedes SLR McLaren - ogłoszenia

Więcej o: