Chevrolet Aveo | Galeria

Patrząc na nowe Aveo trudno uwierzyć, że w poprzednim wcieleniu model ten był uosobieniem motoryzacyjnej nudy
Aveo w wersji hatchback mierzy 4,04 m długości, a sedan - 4,4 m (rozstaw osi wynosi 2,53 m). Pojemność bagażnika to odpowiednio 290 i 502 litry.

Teraz Chevrolet Aveo ma jednak zamiar przekuć wpadający w oko design w rynkowe powodzenie. Bryła nadwozia może i przywodzi na myśl poprzednika, ale każdy szczegół został tu nakreślony z większą odwagą. Wystarczy spojrzeć na przedni pas z ogromnym grillem i czterema okrągłymi reflektorami, głębokie przetłoczenia czy klamkę tylnych drzwi, śladem Sparka ukrytą w masywnym słupku. 

Kabina po mniejszym braciszku odziedziczyła fikuśny (choć niekoniecznie czytelny) zestaw zegarów, tutaj na szczęście z analogowym obrotomierzem, a po większym modelu Cruze - ogólny kształt kokpitu i logicznie rozmieszczone instrumenty na konsoli środkowej. Chevrolet chwali się, że Aveo ma duży bagażnik i oferuje pasażerom tylnej kanapy więcej przestrzeni niż Volkswagen Polo czy Ford Fiesta.

Przednie zawieszenie Sonica opiera się na kolumnach MacPhersona, z tyłu natomiast zastosowano belkę skrętną. Wersja europejska zyska jednak sztywniejsze niż amerykańska nastawy. Pod maskę trafią na Starym Kontynencie benzyniaki o pojemności 1,2 (70 lub 86 KM), 1,4 (100 KM) i 1,6 litra (115 KM) oraz 1,3-litrowy turbodiesel w dwóch wersjach mocy (75 lub 90 KM), wyposażony w układ start-stop.

Chevrolet Aveo trafi do Europy latem br.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Najtańsze sedany na rynku

Chevrolet Aveo - TEST

Chevrolet Aveo - ogłoszenia

Więcej o: