BMW 328 Hommage | Powrót do przeszłości

75 lat temu na drogi wyjechało BMW 328, późniejsza gwiazda wyścigu Mille Miglia. Z tej okazji podczas weekendowego konkursu Villa d'Este Niemcy zaprezentowali współczesną interpretację modelu

W latach 1936-1940 wyprodukowano jedynie 464 sztuki BMW 328. Do jego napędu służył rzędowy, 6-cylindrowy motor o pojemności 2 litrów i mocy 80 koni. Połączono go z 4-biegową skrzynią ręczną konstrukcji ZF. Dzięki lekkiej konstrukcji i pewnym właściwościom jezdnym, model odniósł wielki sukces w wyścigu Mille Miglia w 1940 r., zajmując pierwsze, trzecie, piąte i szóste miejsce. Zwycięski egzemplarz prowadził Fritz Huschke von Kanstein, późniejszy szef działu sportu w Porsche. Osiągnął on średnią prędkość 166,7 km/h. Dwa z pięciu wyścigowych aut otrzymały specjalnie stylizowane karoserie - Touring Coupé (zwycięski egzemplarz) i Kamm Coupé, skonstruowane z użyciem aluminium i magnezu.

Koncepcyjne BMW 328 Hommage to gwiazda konkursu elegancji Villa d'Este, który w ten weekend odbył się we Włoszech. Do znanego przodka nawiązują m.in. wąskie nerki, brak drzwi i wykonana z kompozytów karoseria roadstera. Dwuosobowa kabina jest - dosłownie - zorientowana na kierowcę, odgrodzonego tunelem środkowym od prawego fotela. Z podobnym rozwiązaniem mieliśmy już do czynienia przy okazji prototypu Vision ConnectedDrive, zaprezentowanego wiosną w Genewie. Do wykończenia surowego kokpitu posłużyła mieszanka skóry, włókna węglowego i aluminium. Co pod maską? 3-litrowa, rzędowa "szóstka" i... BMW nie zdradza więcej szczegółów.

Brak informacji firma nadrabia zdjęciami. Zapraszamy do galerii BMW 328 Hommage.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

To już 25 lat - historia BMW M5 - CZYTAJ TUTAJ

25 lat BMW z napędem na 4 koła

BMW serii 5 - ogłoszenia

Więcej o: