Porsche 911 Carrera 4 GTS

W obecnej palecie 911 znajdują się 23 warianty do wyboru. Różnią się między sobą silnikami, mocą, napędem, wyglądem, czy rodzajem nadwozia. Dużo? Nie dla Porsche, które właśnie zaprezentowało dwa kolejne: Carrera 4 GTS coupe i Carrera 4 GTS cabrio

Porsche 911 Carrera GTS został zaprezentowany podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Po niecałym roku do rodziny dołącza Carrera 4 GTS i to tak jak tylnonapędowy braciszek od razu jako coupe i kabriolet.

Pod niewielką tylną klapą niewiele się zmieniło. To co widać, to listwa z nazwą modelu dumnie podkreślająca rodzaj zastosowanego napędu cyfrą 4. To czego nie widać, to oczywiście układ przeniesienia napędu, który tym razem obejmuje także przednie koła.

Silnik nadal ma pojemność 3,8 l. i mimo braku doładowania osiąga godne podziwu 408 KM przy prędkości 7 300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm w zakresie 4 200 - 5 600 obr./min., ale przy prędkości 1 500 obr./min. mamy już do dyspozycji 320 Nm. Co to daje? Gdy silnik współpracuje ze skrzynią ręczną o sześciu biegach coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Skrzynia PDK zapewnia jeszcze lepsze osiągi, w tym przypadku 4,4 s. Dla cabrio wartości te są o 0,2 s gorsze. Ze skrzyni biegów napęd jest dalej przekazywany na obie osie. Centralny mechanizm różnicowy wyposażony jest w blokadę.

Wersja GTS od zwykłej Carrery odróżniają specjalne czarne obręcze, zderzaki, czarny spioler, a w środku akcenty wykonane z alcantary.

Sprzedaż rozpocznie się w lipcu. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 111 956 euro za coupe i 122 071 euro za kabriolet.

 

Marcin Lewandowski

Paryż 2010 | Porsche 911 GTS

Wszystkie smaki Porsche 911, cz. 1

Wszystkie smaki Porsche 911, cz. 2

Samochody: Porsche 911 - ogłoszenia motoryzacyjne

Więcej o: