Lancia Delta seria 1, bo tak zwie się odmiana po faceliftingu, od poprzedniczki różni się osłoną chłodnicy oraz nowym silnikiem 1.6 Multijet o mocy 105 koni.
Lancia Delta seria 1 Lancia Delta seria 1 Nowe jest także nazewnictwo i konfiguracja poszczególnych wersji wyposażenia: Steel, Silver, Gold, Platinum. Na liście standardowych dodatków pojawiła się obszyta skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów. Wersja Gold wzbogaciła się o seryjne reflektory biksenonowe, a Platinum - o elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie. Za dopłatą każda z odmian może być wyposażona w aktywne zawieszenie z elektroniczną kontrolą siły tłumienia amortyzatorów (3 500 zł).
Po raz pierwszy pod maską Lancii Delty dostępny będzie najsłabszy, 1,6-litrowy turbodiesel Multijet, połączony z 6-biegową skrzynią ręczną. Legitymuje się on mocą 105 KM i maksymalnym momentem obrotowym równym 300 Nm. Auto na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 10,7 s i może rozpędzić się do prędkości 186 km/h. Jeśli wierzyć producentowi, średnio zużywa zaledwie 4,6 litra oleju napędowego na każde 100 km.
Najtańsza Lancia Delta seria 1 z 1,6-litrowym turbodieslem o mocy 105 koni kosztuje 74 990 zł. Wcześniej rolę bazowej wersji z silnikiem wysokoprężnym pełniła wersja 120-konna za 78 990 zł. Za podstawowego benzyniaka (1.4 Turbojet o mocy 120 KM) trzeba zapłacić 69 990 zł.
Marcin Sobolewski
Lancia Delta 1.6 Multijet - TEST - quo vadis, Delta?