Stary nowy Caterham Supersport

Brytyjski producent przedstawił nową, drogową wersję znanego modelu wyścigowego. Jednym zdaniem - jest to torowa "siódemka", którą można legalnie wyjechać na publiczne drogi

Podobnie jak w przypadku oficjalnej wyścigówki Caterhama mamy tu dyferencjał, pięciobiegową, manualną skrzynię o sportowych przełożeniach i zawieszenie przeniesione żywcem z torowego bolidu. Kierowca nie powinien też liczyć na żadne luksusy - kabina roadstera została ogołocona ze wszystkiego, co zbędne podczas sportowych zmagań. Zniknęła nawet przednia szyba, dostępna w bardziej cywilnych odmianach "siódemki", a w jej miejscu pojawił się niewielki spojler. Dzięki niemu, radosna jazda nie będzie co chwilę przerywana przekąską z owadów.

Ważący zaledwie 520 kg Supersport napędzany jest silnikiem Forda o pojemności 1,6 l. Moc 140 KM i 163 Nm maksymalnego momentu obrotowego wystarczą, by do 96 km/h rozpędzić się w 4,9 sek. i móc podróżować z maksymalną prędkością 193 km/h.

Ile kosztuje drogowa wyścigówka Caterhama? 19 995 funtów jeśli macie duszę majsterkowicza. Ci, którzy wolą nie jeździć czymś, co wcześniej sami poskręcali muszą dopłacić kolejne 3 tysiące funtów.

Bartosz Sińczuk


ZOBACZ TAKŻE:

Caterham Roadsport 125 Monaco

Caterhman dla 16-latka

Lotus - ogłoszenia

Więcej o: