Zupełnie nowa A-klasa

Mercedes klasy A kojarzy Wam się z pokracznym, miejskim mikrusem i oblanym testem łosia? Jeśli tak, koniecznie zobaczcie nowy prototyp ze Stuttgartu

Koniec z "beznosym", kanciastym nadwoziem! Nowa A-klasa będzie smukłym, sportowym hatchbackiem. Wersja seryjna nie będzie oczywiście tak spektakularna jak auto widoczne na zdjęciach. Jednak nawet po "obraniu" z typowych dla modeli studyjnych, technologicznych fajerwerków i wygładzeniu najbardziej wyrazistych przetłoczeń niemiecki maluch może prezentować się naprawdę smakowicie.

A dynamiczna, przykuwająca wzrok sylwetka to dopiero początek dobrych wiadomości. Zbudowane na nowej platformie auto naszpikowane będzie najświeższymi zdobyczami niemieckiej technologii. Ma również zachwycać wykończeniem wnętrza. Producent zapewnia, że spasowaniem poszczególnych elementów oraz jakością użytych materiałów najmniejszy Mercedes nie będzie odbiegał od obecnie sprzedawanej klasy C.

Prototyp zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Przednie koła koncepcyjnej A-klasy napędzane są przez 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 210 KM. Auto posiada także dwusprzęgłową skrzynię biegów, niezależne tylne zawieszenie oraz adaptacyjny system Brake Assist.

Kiedy nowa generacja A-klasy trafi do salonów? Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stanie się to już pod koniec przyszłego roku. Oprócz wariantów benzynowych, Mercedes planuje szeroką ofertę wersji wysokoprężnych oraz odmianę z dopiskiem AMG. 320 KM oraz napęd na cztery koła pozwolą na wyrównaną walkę z najmocniejszymi maluchami BMW i Audi.

Zapraszamy do galerii nowego prototypu A-klasy.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

A-klasa pod napięciem

A Special Edition 2009

Więcej o: