Karma zjeżdża z taśmy

Słuch po małych firmach mających spore ambicje i plany ginął zazwyczaj w kilka miesięcy lub lat od pierwszej prezentacji, najczęściej z powodu braku środków na dalszy rozwój. Tym bardziej cieszy nas, że po Tesli także Fisker wkracza dumnie do grona producentów

Różnice pomiędzy obydwoma firmami są spore. Tesla ma zamiar produkować jedynie samochody o napędzie elektrycznym, Fisker zaś postawił na technologię hybrydową. Nie ma to jednak wiele wspólnego z Toyotą Prius. Karma wykorzystuje w pełni potencjał obydwu swoich silników - spalinowego i elektrycznego - by zapewnić osiągi typowe dla aut sportowych. Głównym konkurentem ma być Porsche Panamera Hybrid.

Szczegóły techniczne znajdziecie tutaj.

Siedziba firmy Fisker ulokowana jest w Kalifornii, ale produkcja odbywa się w fińskich zakładach firmy Valmet. Ta ostatnia znana jest z wytwarzania różnych samochodów na zlecenie. Ostatnio są to m.in. Porsche Boxster i Cayman. Plany na ten rok zakładają wyprodukowanie ok. 7 tys. sztuk Karmy. Oczywiście głównym rynkiem zbytu dla Fiskera są Stany Zjednoczone. Cena podstawowej wersji Karmy zaczyna się od 95 900 $, ale dzięki uldze podatkowej klient zapłaci "jedynie" 88 400 $.

 

Marcin Lewandowski


Paryż 2010 | Fisker Karma gotowy


Dobra Karma Fiskera?


Tesla S: więcej zapłacisz, dalej pojedziesz

Więcej o: