Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
VW uczci Golfa GTi na Nürburgringu
Volkswagen Golf wraca na Północną Pętlę Nürburgringu. Na legendarny, 24-godzinny wyścig który odbędzie się w dniach 23 - 26 czerwca 2011, jeden z najtrudniejszych testów w sporcie motorowym, Volkswagen przygotował na bazie swojego bestsellera, wyścigowy samochód turystyczny. Nowy samochód nazwany "Golf24" zaliczył już pierwsze testowe kilometry podczas jazd próbnych w Portugalii i we Włoszech.
Nowym Golfem24 kontynuujemy uwieńczony wieloma sukcesami udział w 24-godzinnych wyścigach na Nürburgring. Impreza ta jest niezwykle popularna, zalicza się do prawdziwych klasyków w sporcie motorowym i ze względu na ekstremalny dystans i wyjątkowy tor, stanowi także bardzo duże wyzwanie pod względem technicznym. Spektakularny Golf24 będzie dla szerokiej publiczności dodatkową atrakcją - dokładnie w 35-ty jubileusz GTI - wyjaśnił Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport
Fabryczny Volkswagen Golf po raz ostatni wystartował na torze Nürburgring w 2007 roku. Auto z napędem na przednią oś i mocą 300 KM zajęło ósme miejsce w klasyfikacji generalnej wyprzedzając wiele mocniejszych samochodów. Ponieważ od tego czasu konkurencja znacznie się wzmocniła, konieczne było opracowanie nowej koncepcji technicznej.
Nowy Golf posiada zmodyfikowany, pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 litra, wyprodukowany przez koncern Volkswagen. Jego moc 440 KM oraz maksymalny moment obrotowy 540 Nm są przenoszone na wszystkie cztery koła przez sześciobiegową przekładnię sekwencyjną.
mjl, źródło: VW
Salon Genewa 2011 | Volkswagen Bulli
Volkswagen Passat CC w policyjnych barwach | Galeria
Volkswagen wywołał wojnę cenową w Europie
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
- Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
- Ile kosztuje eksploatacja samochodu elektrycznego? Sprawdzamy czy to się opłaca na przykładzie Renault ZOE
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
Forum
- trzepanie kasy za brak OC (19)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (16)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (17)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (30)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (27)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)
- Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat (24)
- [OT} Zakaz handlu w niedzielę - konkurencja (91)