Mazda wzywa do serwisów z powodu... pająków

52 tys. egzemplarzy amerykańskiej wersji Mazdy 6 z lat 2008-2010 musi odwiedzić serwisy z powodu pajęczych sieci w układzie paliwowym
Amerykańska wersja "szóstki" ma o ponad 6 cm dłuższy rozstaw osi i dysponuje benzynowymi silnikami o pojemności 2,5 (R4) i 3,7 litra (V6). Jak wygląda? Zajrzyj do galerii zdjęć.

Mazda w porozumieniu z amerykańskim urzędem ds. bezpieczeństwa transportu (NHTSA) ogłosiła akcję serwisową z powodu pajęczych sieci, które wije w przewodach pająk z gatunku Cheiracanthium punctorium. Kampanią objęto 52 tys. egzemplarzy Mazdy 6, wyprodukowanych od 8 kwietnia 2008 r. do 8 lutego 2010 r. w amerykańskiej fabryce Mazdy i Forda w Michigan (obecnie wytwarzany jest tam również Ford Mustang).

Pajęcze sieci mogą zatkać odpowietrzniki zbiornika paliwa, co doprowadza do wzrostu ciśnienia w jego wnętrzu, a w skrajnym przypadku - do pęknięcia baku. Podczas inspekcji, serwisanci Mazdy będą sprawdzać szczelność zbiorników paliwa, usuwać pajęczyny i instalować sprężynki, zabezpieczające przed dostaniem się pająków do przewodów.

Tymczasem Mazda rozważa przeniesienie produkcji amerykańskiej odmiany Mazdy 6 do Japonii lub uruchomienie w Michigan produkcji innych modeli, np. 3 lub 5. W zeszłym roku tamtejsze zakłady opuściło jedynie 45 tys. "szóstek", co czyni ich montaż nieopłacalnym. Z drugiej strony, wysoki kurs jena zniechęca do importu aut z Japonii.

Marcin Sobolewski

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - TEST

Która generacja Mazdy 626/6 podoba Ci się najbardziej?

Mazda 6 - ogłoszenia

Więcej o: