Salon Genewa 2011 | Hyundai i40

Koreańczykom znudziła się najwyraźniej rola rynkowego staysty. Obok (r)ewolucyjnych modeli Kii - Picanto, Rio i Optimy - w Genewie debiutuje nowy "średniak" Hyundaia, czyli i40

W przeciwieństwie do USA, gdzie nowa Sonata w wersji sedan zdążyła się już nieźle zadomowić, w Europie szturm na klasę średnią Hyundai zaczyna od kombiaka. Nowy i40 CW powstał w europejskim centrum projektowym firmy w Rüsselsheim. Trójbryłowa odmiana dołączy do niego jesienią, tuż po wystawie we Frankfurcie.

Zaprojektowana w duchu fluidic sculpture karoseria mierzy 4,7 m długości, z czego 2,77 m przypada na odległość między osiami. Pod tylną klapą Hyundai i40 CW kryje 553-litrowy bagażnik z możliwością powiększenia do 1719 l po złożeniu tylnych siedzeń. Komfort podróży poprawia dopracowane względem poprzednika wygłuszenie kabiny pasażerskiej i komory silnikowej.

Paleta silników obejmie dwa benzyniaki i dwa turbodiesle o mocach od 115 do 177 KM. Hyundai szacuje, że największą popularnością będzie cieszyć się i40 z 1,7-litrowym turbodieslem o mocy 136 koni. Powód? 75 proc. sprzedaży "średniaków" przypada na wersje zasilane motorami wysokoprężnymi.

Rola najbardziej wstrzemięźliwej odmiany przypadnie z kolei słabszemu, 115-konnemu turbodieslowi, również o pojemności 1,7 litra. Dzięki pakietowi Blue Drive (system start-stop, opony o niższych oporach toczenia i układ odzyskiwania energii podczas hamowania) średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 4,3 l/100 km.

Najmocniejszy w gamie silnik benzynowy o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 213 Nm to reprezentant rodziny jednostek GDI, wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa. Hyundai obiecuje, że ta wersja w połączeniu z 6-biegową ręczną skrzynią zadowoli się średnio 6,7 l benzyny na każde 100 km.

Koreańczycy szacują, że w ciągu 5 lat europejski rynek aut klasy średniej urośnie o blisko 13 proc., do około 890 tys. aut. Już w 2012 roku Hyundai i40 chce znaleźć 60 tys. nabywców i wygryźć z piątego miejsca w segmencie Toyotę Avensis. W osiągnięciu tego celu pomoże mu z pewnością 5-letnia gwarancja.

Marcin Sobolewski

Hyundai i40, czyli nowe premium?

Najmocniejszy Hyundai w historii

Hyundai Sonata - ogłoszenia

Więcej o: