Lexus LFA Nürburgring | Z ulicy na tor

Lexus LFA Nürburgring ze zmodyfikowanym pakietem aerodynamicznym i o 10 koni mocniejszym silnikiem będzie atrakcją genewskiego stoiska Japończyków

Ręczna produkcja jednego egzemplarza Lexusa LFA zajmuje 175 pracownikom jeden roboczy dzień. Dzięki wykorzystaniu do budowy nadwozia polimerów zbrojonych włóknami węglowymi, jest ono o ok. 100 kg lżejsze od porównywalnej konstrukcji aluminiowej.

Dla uczczenia zwycięstwa LFA w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, Lexus zbuduje 50 egzemplarzy specjalnej wersji modelu (z 500, które w ogóle opuszczą fabrykę). Każdy z nich otrzyma przydomek Zielonego Piekła i zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny oraz wzmocnione o 10 KM serce.

Większy spojler przedniego zderzaka, zmodyfikowane progi i tylne skrzydło z polimerów zbrojonych włóknami węglowymi (CFRP) uzupełniają wyczynowe opony - wszystko w imię lepszych osiągnięć na torze wyścigowym. Inne są także nastawy zawieszenia, obniżonego o 10 mm. Klientowi pozostawiono do wyboru jeden z czterech kolorów nadwozia: czarny, czary mat, biały i pomarańczowy. W kabinie LFA czeka na niego mieszanka alcantary i włókien węglowych.

Do napędu Lexusa posłuży "standardowy" 4,8-litrowy silnik V10, ale w celu pokonania zwiększonego oporu powietrza wzmocniony o 10 koni. Maksymalną moc 570 KM osiąga przy 8700 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy o wartości 480 Nm - przy 6800 obr./min (90 proc. dostępne w zakresie 3700-9000 obr./min). Napęd trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej z nową wersją oprogramowania, skracającą czas zmiany przełożenia z 0,2 do 0,15 s. Lexus LFA Nürburgring rozpędza się do setki w ciągu 3,7 s i kończy przyspieszanie na 325 km/h.

W cenie auta klient otrzyma roczny karnet na jazdy po kultowym torze, a na życzenie może wziąć udział w specjalnym szkoleniu pod okiem profesjonalnych instruktorów. Cała partia Lexusów LFA Nürburgring wyjedzie na drogi w 2012 roku. Każdy z nich będzie kosztować 445 tys. dolarów (i dodatkowo 20 tys. dolarów za pokrycie nadwozia matową czernią).

Jak wygląda transport i przygotowanie Lexusa LFA do sprzedaży? Zapraszamy do obejrzenia filmu:

 

Wydech Lexusa LFA rozbija szkło

Lexus LFA w starciu z Nissanem GT-R - WIDEO

Lexus - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.