Salon Genewa 2011 | Nissan Micra DIG-S

Wbrew literce "d" w nazwie, sercem Nissana Micry DIG-S jest... 98-konny silnik benzynowy, pracujący w cyklu Millera i wspomagany mechaniczną sprężarką, Japoński maluch chwali się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa - średnio 4,1 l/100 km

W latach 90. silnik w obiegu Millera - benzynową, widlastą "szóstkę", wspomaganą kompresorem Lysholma - oferowała Mazda w modelach Millenia i Xedos 9. Przez 3 lata brylował on w rankingu dziesięciu najlepszych silników świata Ward's (więcej o perypetiach Mazdy w klasie premium).

Z takim wynikiem i średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 95 g/km (wersje Acenta i Tekna - 99 g/km), Nissan Micra DIG-S (Direct Injection Gasoline-Supercharger) może pochwalić się jednym z "najczystszych" benzyniaków pod słońcem.

Trzycylindrowy motor benzynowy pracuje w obiegu Millera (opóźnione zamknięcie zaworów ssących), ma podwyższony stopień sprężania (13:1), bezpośredni wtrysk paliwa i jest wspomagany mechaniczną sprężarką. Z pojemności 1,2 litra japońskim inżynierom udało się wykrzesać moc 98 KM i 142 Nm maksymalnego momentu, który płynie do przednich kół za pośrednictwem ręcznej lub bezstopniowej skrzyni biegów (w tym drugim przypadku średnia emisja dwutlenku węgla rośnie do 115 g/km). Micra DIG-S dysponuje ponadto systemem start-stop oraz układem odzyskiwania energii podczas hamowania.

Japończycy liczą na spore zainteresowanie modelem z uwagi na ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych europejskich krajach właścicielom samochodów o obniżonej emisji dwutlenku węgla (np. 400 euro ulgi we Francji lub nawet 1000 euro w Holandii).

Nissan Micra DIG-S dołączy do wersji zasilanej 1,2-litrowym, wolnossącym silnika benzynowym o mocy 80 KM. Po raz pierwszy auto zadebiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a do europejskich salonów trafi latem br.

Marcin Sobolewski

Nowy Nissan Micra - PIERWSZA JAZDA

Nissan Micra w Polsce - CENY

Nissan Micra - ogłoszenia

Więcej o: