Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Salon Genewa 2011 | Nowe, amerykańskie Fiaty i Lancie
W Genewie pojawi się także Freemont - nowy crossover Fiata, bazujący na Dodge'u Journeyu. Zdjęcia jego kabiny znajdziecie w galerii.
Amerykańsko-włoski alians nie zamierza maskować pochodzenia nowych modeli Lancii. W Genewie, obok zupełniej nowego Ypsilona, pojawi się Flavia, Thema i Grand Voyager, czyli europejskie odpowiedniki Chryslera 200, 300 i... Grand Voyagera. Odpowiedniki to chyba właściwe słowo, ponieważ z zewnątrz auta różnią się od siebie w zasadzie tylko emblematami.
Lancia opisuje Themę jako "prawdziwą alternatywę w segmencie premium". Ciężar sprzedaży ma dźwigać głównie nowy turbodiesel V6 produkcji VM o pojemności 3 litrów i mocy 190 lub 224 KM, współpracujący z 5-biegowym automatem. Benzyniaki reprezentować będzie 3,6-litrowa V-szóstka Pentastar, generująca 292 KM i sprzęgnięta z automatyczną skrzynią o 8 przełożeniach. W 2012 roku do oferty dołączy wersja hybrydowa.
Jakieś zmiany w stosunku do Chryslera 300? Włosi odrobinę przestylizowali oprawę lamp przeciwmgłowych, a kabinę wykończyli skórzaną tapicerką Poltrona Frau, znaną z Musy czy Delty. Do europejskich standardów przystosowana została charakterystyka zawieszenia oraz układu kierowniczego, a także poziom wyciszenia kabiny. Na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa aktywnego, w tym układu minimalizującego skutki kolizji oraz monitorującego martwą strefę pojazdu.
Flavia - nowy "średniak" Lancii - bazuje z kolei na odświeżonym niedawno Chryslerze 200. Do Europy trafi w wersji sedan i kabriolet, z nowymi materiałami wykończeniowymi wewnątrz oraz z paletą benzynowych i wysokoprężnych silników Fiata pod maską.
Ostatnia nowość to Lancia Grand Voyager, blisko spokrewniona z Chryslerem Town & Country (czytaj o faceliftingu Chryslera Town & Country). 5,14-metrowy van dostępny będzie z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra i mocy 283 koni lub 2,8-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM.
Nowe modele pojawią się w europejskich salonach Lancii w październiku br. Jak myślicie, czy polityka "przeszczepiania znaczków", na której sparzyli się kiedyś amerykańscy giganci, okaże się dla Fiata i Chryslera dochodowa?
![]() |
![]() |
500-ka dla Amerykanów - ZOBACZ TUTAJ
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Autostrada A1 - węzeł Piotrków Trybunalski Południe od dziś zamknięty. Na kierowców czeka dziwne rondo
-
"Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
-
Od 1 stycznia 2021 roku pieszy będzie miał pierwszeństwo przed samochodem jeszcze przed pasami? Projekt ustawy trafił do prac w komisji [AKTUALIZACJA]
-
Prawie 50 km S6 między Koszalinem a Słupskiem coraz bliżej. Są umowy na projekt [MAPA]
- Studio Biznes, odc. 16. Jeździliśmy Kią XCeed
- Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
- To najlepszy moment na zakup Volkswagena! Trwa wyprzedaż rocznika 2019
- SOP połknęła BOR. Teraz zjada własny ogon. "Kierowcy bez doświadczenia eskortują najważniejsze osoby w państwie"
- Kolizja limuzyny SOP na DK7. Na drodze jednopasmowej doszło do zderzenia z TIR-em
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (14)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (114)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)