Salon Genewa 2011 | Infiniti Etherea - kompaktowa esencja

Dwa lata temu w Genewie Infiniti pokazało studyjny model Essence. Auto miało stać się "stylistyczną i technologiczną inspiracją dla nowych modeli firmy". Zaprezentowany właśnie, kompaktowy prototyp Etherea jest dowodem, że producent nie zamierza zbaczać z obranej ścieżki

Nawiązania do zachwycającego konceptu sprzed dwóch lat widać gołym okiem, szczególnie w obrębie tylnych słupków. Etherea ma również podobnie atletyczną sylwetkę z obficie napompowanymi nadkolami i głębokimi przetłoczeniami biegnącymi tuż pod linią okien. Główna różnica polega na tym, że nowy model jest autem kompaktowym i zamiast jednej, posiada dwie pary drzwi.


Stylistyczny i technologiczny protoplasta kompaktowego Infiniti Etherea (galeria Infiniti Essence)

Zdaniem głównego projektanta prototypu - Shiro Nakamury, auto ma łączyć najlepsze cechy aut typu hatchback, coupe, sedana a nawet crossovera.

Wiele wskazuje na to, że Etherea jest zwiastunem przyszłego, wyjściowego modelu w gamie Infiniti, skierowanego głównie do młodszych odbiorców. Auto - zbudowane najprawdopodobniej na opracowanej wspólnie przez Nissana i Renault platformie C - ma 4,4 metra długości, czyli niemal dokładnie tyle, ile mierzy nowy, pięciodrzwiowy Opel Astra.

Z metki na umieszczonej na przednich drzwiach wynika, że prototyp wyposażony jest w napęd hybrydowy. Dziennikarze brytyjskiego Autocara ustalili, że jest to rozwiązanie analogiczne do tego z modelu M35h (Hybrydowe Infiniti M35h). Z tą jednak różnicą, że zamiast dużego, benzynowego V6 układ bazuje na mniejszym silniku czterocylindrowym.

Na więcej szczegółów musimy poczekać do marca, czyli oficjalnego debiutu kompaktowego Infiniti w Genewie. Na razie wiadomo tylko tyle, że do salonów japońskiego producenta produkcyjna wersja modelu Etherea ma szanse trafić najwcześniej w 2014 roku.

Zapraszamy do galerii.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Ekskluzywne Infiniti EX Black

Infiniti FX 30d S | Za kierownicą

Infiniti - ogłoszenia

Więcej o: