Nadwozie nowego Ypsilona budzi mieszane uczucia. W pierwszej chwili można odnieść wrażenie, jakby nad autem pracowały niezależnie dwie ekipy projektantów - naszkicowanie pasa przedniego przypadło w udziale załodze z Chryslera, a tył był dziełem Włochów. Ów dziwny, stylistyczny miszmasz jest niestety bardzo wyraźny. Nie znaczy to, że auto nie posiada bardziej urokliwych aspektów. Nadwozie Ypsilona ma teraz więcej krągłości i nieco przysadzisty, acz bardzo foremny zadek.
Maluch dostępny będzie wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Przeciwników tego rozwiązania powinien uspokoić fakt, że projektanci zrobili wszystko, by ukryć dodatkową parę drzwi.
Auto, zbudowane na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata 500, mierzy 384 cm długości, 167 cm szerokości i 151 cm wysokości. Zwiększony rozstaw osi (z 230 do 239 cm) pozwolił wygospodarować więcej przestrzeni dla osób podróżujących z tyłu. Jak można przeczytać w informacji prasowej, miejsca jest więcej także dzięki zastosowaniu cieńszych oparć foteli.
Ypsilon będzie oferowany z trzema silnikami do wyboru, dwoma benzyniakami i jednym turbodieslem. Gamę otwierać będzie dobrze znane, wolnossące 1.2 rozwijające moc 69 KM. Nieco więcej, bo 85 KM oferować będzie filigranowy, turbodoładowany TwinAir o pojemności 0,9 l. Zwolennicy silników wysokoprężnych "skazani" będą na nowego, 95-konnego MultiJeta II o pojemności 1,3 l. W trosce o środowisko naturalne oraz portfel właściciela, wszystkie silniki standardowo wyposażone będą w system Start&Stop.
Lancia przygotowała jeszcze jedną, czwartą - w pewnym sensie - opcję silnikową. Klienci będą mogli zamówić auto wyposażone w benzynowe 1.2 i fabryczny układ zasilania gazem LPG.
Jak przystało na malucha aspirującego do bycia "premium", oprócz świetnych materiałów wykończeniowych Ypsilon zachwycać ma również bogatą listą wyposażenia. W zależności od wersji, na pokładzie będzie można znaleźć m.in. 16-calowe obręcze aluminiowe, ksenonowe reflektory, 500-watowy system audio, automatyczną klimatyzację czy tempomat. Automatyczny system Magic Parking pomoże wcisnąć się w miejsce parkingowe o zaledwie 80 cm dłuższe od auta, a Smart Fuel umili operację tankowania auta.
Nowa generacja Ypsilona zadebiutuje podczas marcowych targów w Genewie. Do europejskich salonów (w pierwszej kolejności włoskich, hiszpańskich i portugalskich) powinna trafić jeszcze wiosną.
Nie od dziś wiadomo, że modele Lancii nie należą do najbardziej popularnych aut koncernu Fiata. Ypsilon będzie kusił potencjalnych klientów rozszerzoną, 8-letnią gwarancją.
Salon Genewa 2011 - premiery samochodów
adwozie nowego Ypsilona budzi mieszane uczucia. Można odnieść wrażenie, jakby nad autem pracowały niezależnie dwie ekipy projektantów - naszkicowanie pasa przedniego przypadło w udziale załodze z Chryslera, a tył był dziełem Włochów. Ów dziwny, stylistyczny miszmasz jest niestety bardzo wyraźny.
Nie znaczy to, że auto nie posiada pięknych .... Nadwozie Ypsilona ma więcej krągłości oraz nieco przysadzisty, ale bardzo foremny zadek. Auto dostępne będzie wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Przeciwników tego rozwiązania powinien uspokoić fakt, że projektanci zrobili wszystko, by ukryć dodatkową parę drzwi. W rezultacie klienci otrzymają udającego coupe malucha o wygodzie użytkowania auta 5-drziowego.
Auto zbudowane na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata 500 mierzy 384 cm długości, 167 cm szerokości i 151 cm wysokości. Zwiększony rozstaw osi (z 230 do 239 cm) pozwolił wygospodarować więcej przestrzeni dla osób podróżujących z tyłu. Jak można przeczytać w informacji prasowej, miejsca jest też więcej dzięki zastosowaniu cieńszych oparć foteli.
Ypsilon będzie oferowany z trzema silnikami do wyboru, dwoma benzyniakami i jednym turbodieslem. Gamę otwierać będzie dobrze znane, wolnossące 1.2 rozwijające moc 69 KM. Nieco więcej, bo 85 KM oferować będzie filigranowy, turbodoładowany TwinAir o pojemności 0,9 l. Zwolennicy silników wysokoprężnych wybór będą mieć niewielki - będą "skazani" na nowego, 95-konnego MultiJeta II o pojemności 1,3 l, w trosce o środowisko naturalne standardowo wyposażonego w system Start&Stop.