BMW M rośnie w siłę

?Emki? cieszą się coraz większą popularnością. Najlepiej sprzedaje się model M3, a cały oddział zwiększył sprzedaż o 14 proc.

Dla M GmbH zeszły rok był nie tylko lepszy od poprzedniego, ale także jednym z najlepszych w całej historii firmy. Nadworny tuner BMW sprzedał bowiem w 2010 r. 16 967 aut, czyli o 14,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik ten jest tym bardziej imponujący, że w połowie roku zaprzestano produkcji M5 i M6.

Najpopularniejszym modelem pozostaje M3. Aż 5 729 klientów zdecydowało się na coupe, 2 544 osoby wybrały wersję cabrio, sedan to 1 843 auta. Podobnym zainteresowaniem cieszyły się X5 M i X6 M. Pierwszy z nich to 2 778, a drugi 3 082 sprzedane samochody.

Nie jest niespodzianką, że najwięcej aut ze znaczkiem "M" pojechało do Stanów Zjednoczonych (6 821 egzemplarzy). Na drugim miejscu uplasowały się Niemcy (1 713 samochodów), natomiast trzeci stopień podium zajęła Wielka Brytania z wynikiem 1 264 auta.

Marek Sworowski

ZOBACZ WIĘCEJ:

Więcej o: