Chociaż Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer zadebiutowało w 1971 roku podczas salonu samochodowego w Turynie, seryjna produkcja auta ruszyła dopiero dwa lata później. Nowy model z Maranello miał był odpowiedzią na Lamborghini Miurę oraz bezpośrednim rywalem innego włoskiego supersamochodu - Maserati Bory. Nadwozie powstało w legendarnym studiu Pininfarina, a głównodowodzącym zespołem stylistów był niejaki Leonadro Fiovaranti.
Już niebawem (dokładnie 12 marca) świetnie zachowany egzemplarz wiekowego sportowca trafi na pod młotek. Auto jest ciekawym kąskiem nie tylko z powodu swojej unikatowości, ale i bardzo małego przebiegu. Przez 36 lat Berlinetta przejechała zaledwie 33 tys. km. Co więcej, od 1978 roku nie zmieniała właściciela.
365 GT4 BB napędzane jest centralnie umieszczonym, 12-cylindrowym boxerem o pojemności 4,4 l. Dzięki 380 KM i 422 Nm maksymalnego momentu obrotowego wprawny kierowca rozpędzi Berlinettę do setki w czasie 6,5 sekundy, a maksymalna prędkość z jaką będzie mógł podróżować to 280 km/h. W 1975 roku, zachwyceni Berlinettą dziennikarze magazynu Road&Track pisali: "to najszybsze dopuszczone do ruchu auto jakie mieliśmy okazję testować".
Ile trzeba będzie zapłacić za sportowego, dziarskiego staruszka z Maranello? Organizator aukcji spodziewa się, że nowy właściciel będzie musiał wyłożyć od 125 do 165 tys. dolarów.
Zapraszamy do galerii .
ZOBACZ TAKŻE:
Ferrari Italia vs Ford F-150 | Wideo